ویدئویی در اینترنت پخش شده که معاذ الکساسبه را در یک قفس و در حال سوختن نشان می‌دهد. به نظر می‌رسد که این اسیر ۲۶ ساله را زنده در آتش انداخته‌اند.

DAESH

داعش جان خلبان اردنی را گرفته است. فیلمی در اینترنت منتشر شده که خلبان اردنی اسیر را در حال سوختن نشان می‌دهد. تروریست‌های «دولت اسلامی» اعلام کرده‌اند که معاذ الکساسبه را زنده سوزانده‌اند.

معلوم نیست این فیلم در چه زمانی گرفته شده است. کنشگران سوری در هشتم ژانویه به نقل از یک فرمانده داعش گزارش داده بودند که الکساسبه سوزانده شده‌ است. آنها در آن زمان امکان تایید این خبر را پیدا نکرده بودند.

داعش در روزهای گذشته به دولت اردن اولتیماتوم داده بود که این ستوان ارتش را به ازای آزادی ساجده الریشاوی، یک زن تروریست عراقی معاوضه کند که از ۹ سال پیش در امان زندانی است. دولت اردن این پیشنهاد را پذیرفت اما شرط گذاشت که داعش اول شواهد زنده بودن الکساسبه را ارائه دهد.

جنگنده خلبان اردنی در ۲۴ دسامبر در رقه سقوط کرد. معاذ الکساسبه نخستین اسیر نظامی داعش و اولین گروگان مسلمان این گروه بود.

ویدئوی سوزاندن معاذ الکساسبه در یک حساب توئیتری منتشر شده که فیلم‌ها و خبرهای دیگر داعش در آن قرار می‌گیرد. واقعی بودن این فیلم هنوز تایید نشده است.

پدر این خلبان اردنی در روزهای نخست اسارت او به داعش پیام داده و گفته بود که پسرش قرآنی به همراه دارد و طبق سنت‌های اسلامی باید میهمان داعش باشد نه گروگان آن.

شامگاه سه‌شنبه ۳ فوریه، تلویزیون دولتی اردن خبر کشته شدن معاذ الکساسبه در سوم ژانویه را تایید کرد. ارتش اردن اعلام کرد انتقام الکساسبه را خواهد گرفت. ملک عبدالله، پادشاه اردن پس از انتشار فیلم سوزاندن الکساسبه سفر خود در آمریکا را ناتمام گذاشت و به کشورش بازگشت.

مقامات اردنی گفته‌اند ساجده الریشاوی را چهارشنبه چهارم فوریه اعدام می‌کنند.