سربازان ترکيه ۳۰فروردين(۱۹آوريل)، چهار ژورناليست فرانسوی را که در ماه ژوئن سال گذشته ميلادی در سوريه ربوده شده بودند، در مرز سوريه و ترکيه يافتند.

A poster calling for the release of French journalists Didier Francois, Edouard Elias, Nicolas Henin and Pierre Torres is installed on the facade of the Ile de france regional council headquarters in Paris
ين چهار ژورناليست توسط گروه شورشی “دولت اسلامی شام و عراق” ربوده شده بودند، اما به دست گروهی نامعلوم جمعه شب به مرز ترکيه منتقل شدند.

رئيس جمهور فرانسه، فرانسوا اولاند گفت که اين چهار نفر در وضعيت سلامت خوبی به سر می‌برند.

نيکولاس هنين، پير توره، ادوارد الياس و ديدير فرانسوا را چشم و دست بسته در استان سانليورفا يافته‌اند. اولاند گفته است که «با وجود شرايط بسيار سخت اسارت، آنها در وضعيت سلامت خوبی به سر می‌برند».

بنابر گزارش خبرگزاری «رويترز»، گفته می‌شود که اين چهار ژورناليست توسط گروه شورشی “دولت اسلامی شام و عراق” ربوده شده بودند، اما به دست گروهی نامعلوم جمعه شب به مرز ترکيه منتقل شدند. آنها پس از گذراندن بررسی‌های پزشکی، به مقامات رسمی فرانسه تحويل داده خواهند شد.

فرانسوا، گزارشگر جنگ در راديو “اروپا ۱”، و الياس، عکاس، اوايل ماه ژوئن در مسير خود به حلب ربوده شدند. هنين که برای یک مجله فرانسوی کار می‌کرد، و توره که به شبکه تلويزيونی فرانسوی-آلمانی آرته گزارش می داد، در اواخر همان ماه دستگير شدند.