۲۵ سال پس از انتشار خاطرات پرفروش بتی محمودی با عنوان “بدون دخترم هرگز”، اينک دختر او مهتاب محمودی برای نخستين بار حکايت خود را در کتابی به نام “به سوی آزادی” بازگو می‌کند.

مهتاب محمودی

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مهتاب محمودی، فرزند بتی و بزرگ محمودی، در سال ۱۹۷۹ در تگزاس آمريکا به‌دنيا آمده است. بر اساس کتاب “بدون دخترم هرگز”، مهتاب در چهار سالگی به‌همراه پدر و مادر خود برای تعطيلات به ايران رفت اما پدرش با ورود به ايران به آن‌ها گفت “شما در کشور من هستيد، بايد به قوانين آن احترام بگذاريد و تا پايان عمر اين‌جا بمانيد.”

در اين کتاب آمده است که مهتاب و مادرش پس از يک سال‌ونيم ماندگار شدن در تهران سرانجام موفق به فرار از ايران شدند.

جلد کتاب مهتاب محمودی به زبان‌های آلمانی و فرانسوی

کتاب “بدون دخترم هرگز” و فيلمی که در سال ۱۹۹۱ برايان گيلبرت با بازی سلی فيلد و آلفرد مولينا بر اساس اين کتاب ساخت، بازتاب گسترده‌ای در آمريکا، اروپا و همچنين ايران داشت.

مهتاب محمودی اکنون در ۳۰ سالگی برداشت شخصی خود را از ماجراهايی که برايش پيش آمده در کتاب تازه‌ای منتشر کرده است.

در کتاب “به سوی آزادی” که در زبان آلمانی عنوان آن “فرار” است، مهتاب محمودی از روزهايی که در ایران گذراند، خشونت و فرار می‌گويد. او همچنين از اين‌که چگونه توانسته است دوران کودکی خود را زير فشار تهديدهای پدر، ترس از ربوده شدن، اجبار در انتخاب يک نام مستعار در تمام دوران تحصيل، تغيير مدام محل زندگی، بيماری و… شهرت مادر، سپری کند، نوشته است.

در اين کتاب او آرام آرام بر نفرتی که از پدرش داشت چيره می‌شود و ميراث فرهنگ ايرانی خود را می‌پذيرد.

مهتاب محمودی در دانشگاه ميشيگان روان‌شناسی خوانده و در آمريکا کار می‌کند. پدرش بزرگ محمودی در سال ۲۰۰۹ در تهران درگذشت.