در سومین سالگرد به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان، دیاسپورای افغانستانی در سرتاسر جهان با شعار «نه به تعامل با تروریسم» به خیابان‌ها آمدند و اعتراض خود را درباره روند به رسمیت شناسی طالبان و عادی سازی روابط با آن را فریاد زدند.

 این اعتراض‌ها در پاریس شکل و جلوه دیگری داشت. بخشی از افغانستانی‌های ساکن این شهر پرفورمنس آرتی (هنر اجرایی) ترتیب دادند که فرم یک مسابقه‌ی دوچرخه سواری را داشت و از این بابت، در نسبت با حال و هوای المپیک ۲۰۲۴ قرار می‌گرفت و توجه مردم، به ویژه توریست‌هایی را که برای شرکت در بازی‌های المپیک به این شهر سفر کردند،‌ به سوی افغانستان جلب کرد.

آنها از روبه‌روی مرکز جورج پومپیدو تا میدانی جمهوری را با داشتن لباس مبدل و ماسک رکاب زدند. 

در جلوی این گروه شخصی با لباس مبدل طالبان و در پشت او  تعداد دیگری از دوچرخه سواران با کت و شلوار و ماسک‌های چهره‌های ملی یا بین‌المللی سیاسی مختلفی حرکت می‌کردند. در بین این چهرها می‌توان به ولادیمیر پوتین، شی جین پینگ، جو بایدن، دونالد ترامپ، رجب طیب اردوغان، بنیامین نتانیاهو، علی خامنه‌ای، اشفق پرویز کیانی(آی اس آی)، احمد شجاع پاشا(آی اس آی)، ملا هیبت الله آخوندزاده، اشرف غنی احمدزی، زلمی خلیل‌زاد، محمد الرحمن الرحیم ثانی، گلبدین حکمتیار، محبوبه سراج، کیم جونگ اون، قاسم جومارت توکایف، نیکلاس مادورو اشاره کرد؛ کسانی که به نظر متعرضان در به قدرت رسیدن طالبان یا در عادی سازی روابط با آنها نقش داشته‌اند و یا همچون طالبان به صفت «استبداد» شناخته می‌شوند. 

ویدیوی قسمتی از اجرای هنری و اعتراض به عادی‌سازی روابط با طالبان در سومین سالگرد به قدرت رسیدن