مأموران زندان قزل‌حصار، لقمان امین‌‌پور، سعید ماسوری، افشین بایمانی، سپهر امام‌جمعه، زرتشت احمدی راغب، محمد شافعی، سامان صیدی (یاسین)، حمزه سواری، کامیار فکور، احمدرضا حائری، رضا سلمان‌زاده، جعفر ابراهیمی و مسعودرضا ابراهیمی‌نژاد را از تماس تلفنی و ملاقات با خانواده منع کرده‌اند. این زندانیان اخیراً به زندان قزل‌حصار تبعید و به بند نگهداری زندانیان جرائم مرتبط با مواد مخدر فرستاده شده‌اند.

بر مبنای گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران این ممنوعیت از چهارشنبه ۲۹ شهریور اعمال شده است. هرانا به نقل از مبنع نزدیک به خانواده یکی از این زندانیان نوشت:

امروز دوشنبه سوم مهرماه، خانواده این زندانیان برای ملاقات با آنها به زندان مراجعه کردند. اما آنها با برخورد توهین‌آمیز مأموران زندان مواجه شدند. سپس به خانواده‌ها گفته شده که به دستور اشکان کمالی، رئیس زندان قزل‌حصار، این زندانیان سیاسی ممنوع تماس و ملاقات هستند. امری که منجر به افزایش نگرانی خانواده و نزدیکان این زندانیان شده است.

کمالی پیشتر برقراری تماس تلفنی زندانیان با خانواده را ممنوع کرده بود و با توجه به گزارش‌ هرانا ممنوعیت ملاقات نیز به فشارها بر این زندانیان سیاسی افزوده شده است.

مأموران دستگاه قضایی جمهوری اسلامی پیش از این جعفر ابراهیمی، سعید ماسوری، کامیار فکور، لقمان امین‌پور، افشین به ایمانی، سپهر امام‌جمعه، زرتشت احمدی‌ راغب، محمد شافعی، سامان صیدی (یاسین)، حمزه سواری، احمدرضا حائری، رضا سلمان‌زاده و مسعودرضا ابراهیمی‌نژاد را بدون اطلاع و برای تنبیه از زندان اوین به زندان قزل‌حصار فرستادند. مأموران زندان چهارشنبه ۲۹ شهریور این ۱۳ زندانی تبعیدی را که از ۲۵ شهریور سه روز در حمایت از قیام ژینا دست به اعتصاب غذا زده بودند، از بند امن واحد ۳ زندان قزل‌حصار کرج به سالن دارالقرآن واحد ۴ که محل نگهداری زندانیان جرائم مرتبط با مواد مخدر است منتقل کردند.

این انتقال به دستور اشکان کمالی، رئیس زندان و بدون اطلاع قبلی و با فریب صورت گرفت. بدین شکل که هنگام انتقال به آنها گفته بودند برای حل مشکلات‌شان آنها را از بند امن بیرون می‌برند و اجازه ندادند وسایل شخصی‌شان را با خود ببرند.

انتقال این ۱۳ زندانی به واحد ۴ بر خلاف اصل تفکیک جرائم است. ممنوعیت تماس و ملاقات با خانواده‌ها نیز غیرقانونی‌ست.

در میان این زندانیان جان جعفر ابراهیمی، معلم زندانی هم به دلیل وضعیت بد سلامت و رسیدگی نکردن زندان و جلوگیری زندانبان‌ها از اعزام او به بیمارستان، در خطر است.