تعداد قربانیان زلزله روز جمعه در مراکش به بیش از ۲۸۰۰ نفر رسیده است. پزشکان و امدادگران همچنان به عملیات امدادی ادامه می‌دهند؛ هرچند امیدها برای یافتن بازماندگان بیشتر در زیر آوار کم‌رنگ شده است. صلیب سرخ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار برای ارائه کمک‌های ضروری در مراکش درخواست کرده است.

کارولین هولت، مدیر جهانی موسسه تحقیقاتی به همین نام گفته: «ما به دنبال جمع‌کردن ۱۰۰ میلیون فرانک سوئیس (۱۱۲ میلیون دلار) هستیم تا بتوانیم نیازهای ضروری حال حاضر که شامل بهداشت، آب، بهداشت و بهداشت، اقلام امدادی سرپناه و نیازهای اولیه است، برآورده کنیم.»

در مراکش، بسیاری از مردم برای اهدای خون به مجروحان زلزله به بیمارستان‌ها شتافته‌اند.

منطقه بیشتر آسیب‌دیده در کوه‌های اطلس در حدود ۷۰ کیلومتری جنوب غربی مراکش واقع است. بسیاری از روستاهای این منطقه فاقد جاده‌ای هستند که آن‌ها را به مناطق شهری متصل کند.

خبرگزاری دولتی الجزایر اعلام کرده که این کشور سه هواپیما را برای انتقال یک تیم نجات متشکل از ۹۳ پرسنل و همچنین کمک‌های بشردوستانه به مراکش اختصاص داده است و منتظر توافق رباط است.

زمین‌لرزه روز جمعه مرگبارترین زمین لرزه مراکش در بیش از ۶۰ سال گذشته بوده است.

بر اساس گزارش سازمان زمین‌شناسی ایالات متحده، زمین‌لرزه‌هایی با این شدت در منطقه نادر است و هیچ مورد ثبت‌شده‌ای با بزرگی ۶,۸ یا بالاتر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری مرکز زمین‌لرزه روز جمعه مشاهده نشده است.

عملیات نجات در مراکش یک «عملیات پیچیده» است چرا که این زلزله در یک منطقه کوهستانی روی داده که دسترسی به آن بسیار دشوار است.

عبدالقادر طرفی، دبیر کل اتحادیه ملی بهداشت مراکش به الجزیره گفته که چالش اصلی پزشکان و تیم‌های نجات، نجات افراد گرفتار شده است.

او گفت: «سپس باید روی بیرون آوردن اجساد باقی مانده زیر آوار کار کنند تا پوسیده نشوند.»