سه‌شنبه ۷ مارس، از ساعت ۷ تا ۹ شب به وقت لندن، دانشگاه سواز لندن میزبان نشست مطبوعاتی شبکه‌ فمینیست‌ها برای ژینا خواهد بود. این شبکه خود را متشکل از گروه‌ها و کنشگران جنبش فمینیستی ایران معرفی کرده که با گرایش‌های متکثر در کنار یک‌دیگر برای انعکاس صدای فمینیستی انقلاب «ژن، ژیان، ئازادی» در خارج از ایران و تقویت جنبه‌های فراملی آن مبارزه می‌کنند.

طبق بیانیه مطبوعاتی این شبکه، فمینیست‌ها برای ژینا قصد دارند در آستانه‌ دویستمین روز انقلاب ژینا و ۸ مارس، روز جهانی زن،در نشستی مطبوعاتی همراه با مدعوینی از جنبش‌های همسوی فمینیستی خاورمیانه به طور رسمی اعلام موجودیت کنند و ابعاد مختلف انقلاب «ژن، ژیان، ئازادی» و راه‌ها و افق‌های همبستگی میان گروه‌های متکثر و از جمله فعالان داخل و خارج را به بحث بگذارند.

سخنرانان این نشست پروین اردلان، کنشگر فمنیست، نویسنده، روزنامه‌نگار و برنده جایزه اولاف پالمه،
صبرا رضایی، کنشگر کوئیر فمنیست، آموزشیار و روان درمانگر، هاوژین بقالی (کنشگر فمنیست، پژوهشگر و مدرس مهمان دانشگاه)، سحر فطرت، کنشگر فمنیست افغانستانی، محقق، مستندساز و قصه‌گو وگلچهر، کنشگر کوییر فمینیست، مددکار اجتماعی خواهند بود.

شبکه‌ فمینیست‌ها برای ژینا در هفته‌ اول انقلاب آغاز به کار کرد و دوم اکتبر همزمان در۲۶ شهر جهان تجمع‌هایی برگزار کرد که با حضور و حمایت فمینیست‌های دیگر کشورها، به خصوص ( ترکیه، لبنان،  افغانستان و مناطق کُردنشین) همراه بود.

فعالیت این شبکه علاوه بر اعتراضات خیابانی در شهرهای مختلف، شرکت در برگزاری نشست‌های مرتبط با انقلاب، جلسات پخش فیلم و اجرای پرفورمنس‌های سیاسی و همکاری با سایر جنبش‌های فمینیستی فراملی است.

زمانه نشست مطبوعاتی شبکه فمینیست‌ها برای ژینا به صورت زنده پخش خواهد کرد و می‌توانید از طریق لینک زیر در کانال زمانه در یوتیوب آن را مشاهده کنید: