سیزدهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران در کمتر از سه ماه دیگر به تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد. موضوع نظرسنجی جدید زمانه در همین باره است.

برخی چهره‌های نظامی و سیاسی نامزدی خود را برای انتخابات اعلام کرده‌اند، ‌اما فهرست نهایی نامزدها هنوز مشخص نیست و گمانه‌زنی‌ در این مورد ادامه دارد.

 در چهار سال گذشته و به ویژه در جریان اعتراضات سراسری دی ۹۶ و آبان ۹۸، بخش‌هایی از جامعه ایران پیام‌های روشنی مبنی بر ناامیدی و بی‌اعتمادی از هر دو جناح حاکمیت ارسال کردند. و از این بابت،‌ برخی پیش‌بینی می‌کند که مشارکت مردمی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ نسبت به دور قبل کاهش یابد.

در انتخابات سال ۹۶، حسن روحانی با کسب ۵۷ درصد آرا برای دوم به عنوان رئیس‌جمهور ایران انتخاب شد. همچنین، بنابه آمارهای دولتی، بیش از ۴۱ میلیون نفر یعنی ۷۳ درصد واجدان شرایط پای صندوق‌های رأی رفتند.

نظر شما در مورد میزان مشارکت مردمی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ چیست؟ آیا شما در انتخابات شرکت می‌‌کنید؟ دلایل شما چیست؟

◄ برای شرکت در این نظرسنجی اینجا کلیک کنید.

تا شنبه شب ۲۷ مارس / ۷ فرودین فرصت دارید در این نظرسنجی شرکت کنید.

پنل نظرسنجی “زمانه” می‌خواهد با رجوع مستقیم به شما دیدگا‌ه‌های مختلف‌تان را در مورد مسئله‌های مهم سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی بازتاب دهد.

پرسش‌ها و پیشنهادهای خود را از طریق  [email protected]  با ما در میان بگذارید.

◄ برای عضویت در پنل ظرسنجی زمانه اینجا کلیک کنید.