مردان مسلح نقاب‌داری که سوار بر موتورسيکلت بودند، يک ايستگاه پليس را در منطقه الرئيسه شبه جزيره سينای مصر زير آتش گرفتند.

به گزارش سی‌ان‌ان، اين اتفاق که صبح امروز، ۱۰ اوت (۲۰ مرداد) رخ داد نشانه‌ای ديگر از بالاگرفتن خشونت‌ها در اين منطقه است. در اين حادثه کسی صدمه نديد و مهاجمان نيز از صحنه گريختند.

منطقه الرئيسه در سينای شمالی نيز روز چهارشنبه صحنه درگيری چندين ساعته ميان نيروهای امنيتی مصر و شبه‌نظاميان بود.

در همان روز هليکوپترهای آپاچی ارتش مصر مواضع شبه‌نظاميان را در روستای ساحی شيخ زاهد زير آتش گرفتند که اين اتفاق به کشته شدن بيش از ۲۰ تن انجاميد.

همچنين روز گذشته پنج‌شنبه ۹ اوت (۱۹ مردادماه) خبرگزاری ريانووستی روسيه به نقل از رسانه‌های مصری گزارش داد، واحدهای ارتش مصر به‌منظور تأمين امنيت شمال شبه‌جزيره سينا بار ديگر در مقياسی گسترده به اعضای گروه‌های تندرو اسلامی حمله کرده و ۴۰ تن از آنان را کشتند.

شبه‌جزيره سينا از روز يکشنبه، پنج اوت شاهد درگيری‌های بسياری بوده ‌است

حمله امروز تنها چند ساعت پس از نشست احمد جمال‌الدين، وزير کشور مصر با رهبران قبايل شبه جزيره سينا انجام شد.

در اين نشست جمال‌الدين خواستار تخريب تونل‌های مخفی شد که از شبه‌جزيره سينا مصر به غزه کشيده شده ‌است و اين تونل‌ها را مسيرهايی برای قاچاق و مکان‌هايی برای اختفای تروريست‌ها ناميد.

شبه‌جزيره سينا از روز يکشنبه، پنج اوت شاهد درگيری‌های بسياری بوده ‌است. در آن روز شبه‌نظاميان اسلام‌گرا ۱۶ مامور مرزی مصر را به قتل رساندند. در اين اتفاق ارتش مصر نيروهای خود را به اين منطقه اعزام کرد.

يکی از ژنرال‌های مصر که در رابطه با مسائل امنيتی سينای شمالی فعاليت می‌کند به سی‌ان‌ان گفت: “احتمال بسيار زيادی وجود دارد آن کسانی که کشتار يکشنبه را مرتکب شدند اعضای گروه اسلام‌گرای فلسطينی جلجلا باشند که شاخه‌ای از حماس محسوب می‌شود اگرچه بسيار افراطی‌تر از آن است.”

اما حماس اين اتهام را تکذيب کرد و رويداد روز يکشنبه را “جنايتی زشت” ناميد.

در همين حال از شبه‌جزيره سينا خبر می‌رسد که ارتش مصر نيز امروز (جمعه) حملاتی را عليه شبه‌نظاميان اسلام‌گرا ترتيب داده ‌است.

اين حملات منجر به بازداشت شش تن شده که ارتش مصر آن‌ها را “تروريست” ناميده‌ است.