در يک عمليات انتحاری در جنوب يمن دست‌کم ۴۵ نفر کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جمال العقل، فرماندار استان ابيان در جنوب يمن گفت اين حمله انتحاری امروز يکشنبه پنجم اوت (۱۵ مردادماه) در شهر جعار رخ داد و طی آن ۴۰ نيز زخمی شدند.

مأرب پرس، خبرگزاری يمن نوشته است هدف اين حمله انتحاری عبداللطيف السيد، يکی از رهبران قبيله‌ای در اين کشور هدف اين حمله بوده است.

اين حمله زمانی رخ داد که عبداللطيف السيد در يک مراسم خاکسپاری شرکت کرده بود و با انفجاری که به وقوع پيوست زخمی شد.

السيد و نيروهای شبه‌نظامی‌اش پيش از اين از نيروهای نزديک به شبکه تروريستی القاعده بودند که بعد به نيروهای حکومتی پيوستند.

يکی از ساکنان شهر جعار: القاعده به‌خاطر همکاری قبيله عبداللطيف السيد در بازپس‌گيری شهر از دست نيروهايش توسط حکومت در ماه ژوئن (خردادماه) گذشته، اين انتقام را گرفت

يکی از ساکنان شهر جعار به خبرگزاری فرانسه گفت القاعده به‌خاطر همکاری قبيله عبداللطيف السيد در بازپس‌گيری شهر از دست نيروهايش توسط حکومت در ماه ژوئن (خردادماه) گذشته، اين انتقام را گرفت.

در ميانه ماه ژوئن ارتش يمن اعلام کرد دو شهر جعار و زنجيبار بار ديگر در کنترل حکومت قرار گرفت. شهر جعار بيش از يک سال بود که در اشغال نيروهای طرفدار القاعده قرار داشت.

“حاميان شريعت” که از شاخه‌های القاعده است در سال گذشته به‌هنگام تضعيف حکومت علی عبدالله صالح، رئيس‌جمهور پيشين اين کشور به دليل اعتراضات گسترده مردمی در اين کشور، مواضع خود در جنوب و شرق يمن را تقويت کرد.

در شرق يمن نيز بر اثر شليک يک هواپيمای بدون سرنشين به يک خودرو پنج نفر مظنون به عضويت در القاعده کشته شدند.

هواپيمای بدون سرنشين در نزديکی دهکده القطن در اين منطقه دو راکت به سوی اين خودرو شليک کردند و سپس اين منطقه توسط نيروهای امنيتی محاصره شد.

هواپيماهای بدون سرنشين آمريکا در مناطق جنوبی و شرقی يمن همواره پرواز می‌کنند و نيروهای القاعده را مورد هدف حمله‌های خود قرار می‌دهند.