بمباران يک اردوگاه پناهندگان فلسطينی در دمشق، پايتخت سوريه به کشته شدن ۲۱ تن انجاميد. در همين حال نبرد نيروهای حکومت سوريه و شورشيان در حومه‌ جنوب دمشق ادامه دارد.

به گزارش آسوشيتدپرس، حمله به اردوگاه يارموک در ادامه نبرد نيروهای حکومت سوريه با شورشيان در منطقه تادامون واقع در حومه دمشق عصر پنج‌شنبه، دوم اوت (۱۲ مرداد) رخ داد در حالی که نبرد به امروز (جمعه) نيز کشيده شد و از اين منطقه همچنان صدای انفجار شنيده می‌شود و دود سياه از آن به آسمان می‌رود.

مؤسسه وابسته به سازمان ملل متحد که اداره اين اردوگاه پناهندگان را بر عهده دارد تأييد کرد که در پی بمباران يارموک دست‌کم ۲۰ تن کشته شده‌اند.

سازمان ديده‌بان حقوق بشر سوريه، مستقر در بريتانيا، که نخست گزارش حمله به اين کمپ را منتشر ساخت، اعلام کرد آتش خمپاره‌ها زمانی بر اردوگاه يارموک فرود آمد که اهالی آن از بازاری واقع در همان کمپ مشغول خريد غذا برای مراسم افطار ماه رمضان بودند.

خبرگزاری دولتی سوريه، “تروريست‌های مزدور” را عامل بمباران اين اردوگاه معرفی کرد در حالی که نيروهای حکومتی پيش از اين نيز به اين اردوگاه حمله کرده‌ بودند

اما اين سازمان و نيز فعالان حقوق بشر مشخص نکرده‌اند که اين حملات از جانب کدام گروه انجام شده ‌است.

رامی عبدالرحمان، مدير سازمان ديده‌بان حقوق بشر سوريه گفت: “ما نمی‌دانيم خمپاره‌ها را چه کسانی شليک کرده‌اند و اين که کار حکومت سوريه بوده ‌است يا نه.”

اما خبرگزاری دولتی سوريه، “تروريست‌های مزدور” را عامل بمباران اين اردوگاه معرفی کرد. “تروريست” اصطلاحی است که حکومت سوريه درباره شورشيان به‌کار می‌برد.

اين خبرگزاری همچنين نوشت که نيروهای امنيتی سوريه “تروريست‌ها” را از اين منطقه متواری کرده‌اند.

اين اتفاق بار ديگر موقعيت خطرناک تمام غيرنظاميان در سوريه از جمله پناهندگان فلسطينی را يادآوری می‌کند که در اين نبرد و قيام خونين عليه حکومت بشار اسد گرفتار شده‌اند طوری که گفته می‌شود تعداد کشته‌شدگان نزديک به ۲۰ هزار نفر شده ‌است.

نيروهای حکومتی پيش از اين نيز به اين اردوگاه که در آن حدود ۱۵۰ هزار فلسطينی زندگی می‌کنند حمله کرده‌اند.

فلسطينيان پناهنده تاکنون تلاش کرده‌اند خود را دور از قيام ۱۷ ماهه مردم سوريه نگه دارند، اما از آن‌جا که کمپ يامورک در محدوده‌ای واقع شده که اهالی آن‌جا بيشتر به شورشيان گرايش دارند، عاقبت ساکنان اين کمپ نيز به اين نبرد کشيده شدند.