در حالی که درگيری‌ها در شهر حلب شدت گرفته است، شبکه تلويزيونی العربيه گزارش داد، سفرای سوريه در جمهوری قبرس و امارات متحده عربی به مخالفان بشار اسد، رئيس جمهوری سوريه پيوستند.

بر اساس اين گزارش که امروز ۲۵ ژوئيه منتشر شده ‌است، لامياء الحريری، سفير سوريه در جمهوری قبرس پس از پيوستن به صف مخالفان به قطر سفر کرده‌ است و در حال حاضر در آن‌جا به سر می‌برد.

همچنين العربیه اعلام کرد عبداللطیف الدباغ سفیر سوریه در امارات متحده عربی که همسر لامیاء الحریری نيز هست از رژیم سوریه جدا شده است.

پيش از اين نيز نواف الفارس، سفير سوريه در عراق اعلام کرده بود که به مخالفان حکومت سوريه پيوسته است.

در همين حال از شهر تجاری و بزرگ حلب خبر می‌رسد که نبرد ميان نيروهای اپوزيسيون و ارتش سوريه شدت گرفته ‌است.

جنگ تنها به حلب محدود نمی‌شود. استان‌های حما، حمص و ادليب نيز امروز (چهارشنبه) محل درگيری‌های نظامی بوده ‌است

خبرگزاری‌ها به نقل از سازمان ديده‌بان حقوق بشر در سوريه که در بريتانيا مستقر است، گزارش داده‌اند، هليکوپترهای ارتش سوريه برخی محلات شهر را زير آتش گرفته‌اند که اين اقدام تلفات زيادی داشته است.

محله بوستان القصر در جنوب حلب از جمله اين محلات است که شاهد درگيری‌های شديدی بوده ‌است. همچنين از محله جماليه در مرکز حلب نيز که نزديک به ستاد حزب حاکم بعث است، درگيری‌هايی گزارش می‌شود.

يکی از سخنگويان شورشيان سوريه به خبرگزاری فرانسه خبر داد شمار زيادی از نيروهای حکومتی از استان ادليب در شمال غرب سوريه به حلب اعزام شده‌اند تا به ديگر نيروهای ارتش در اين منطقه بپيوندند.

شورشيان می‌گويند که در پی عمليات آنان در روز دوشنبه برخی از مناطق شهر حلب “آزاد” شده‌اند و اکنون ارتش سوريه قصد بازپس‌گيری اين مناطق را دارد.

اما جنگ تنها به حلب محدود نمی‌شود. استان‌های حما، حمص و ادليب نيز امروز (چهارشنبه) محل درگيری‌های نظامی بوده ‌است.

بر اساس گزارش‌ها، امروز در حمص دست‌کم يک تن بر اثر آتش تک‌تيراندازها کشته شده ‌است. در روستای شاريا استان حما نيز ۱۶ تن بر اثر حمله نيروهای ارتشی جان باخته‌اند و به‌جز آن می‌توان به کشته شدن دو کودک در شهرک کارناز اشاره کرد.

همچنين در استان ادليب و شهرک کفار رما چهار تن ديگر به قتل رسيده‌اند.

اين درگيری‌ها در حالی گزارش می‌شود که منابع خبری از سرکوب شورش‌های دمشق توسط نيروهای حکومتی خبر داده‌اند. درگيری‌های دمشق ميان مخالفان و نيروهای حکومتی چندين روز ادامه داشت.

قيام مردم سوريه عليه حکومت اين کشور که از حدود ۱۷ ماه قبل آغاز شده ‌است اکنون به جنگی تمام‌عيار ميان اپوزيسيون و ارتش سوريه تبديل شده‌ است و شمار کشته‌شدگان آن مرتب افزايش می‌يابد.