حمله طالبان به هتلی نزديک کابل پس از ۱۲ ساعت نبرد با کشته شدن چهار مهاجم به پايان رسيد.

به گزارش رويترز در اين حمله که شامگاه پنج‌شنبه يکم تيرماه به هتل پر رفت و آمد سپوژمی در نزديکی درياچه غرقه در شمال کابل رخ داد دست‌کم ۱۸ نفر ديگر کشته شده‌اند.

مهاجمان طالبان ۳۵ غيرنظامی، از جمله زنان و کودکان را در اين حمله به گروگان گرفتند که مأموران امنيتی افغانستان با کمک نيروهای ناتو موفق به آزادی آنان شدند.

مهاجمان مجهز به نارنجک و سلاح سنگين و سبک به جشنی که افغان‌ها در اين هتل برگزار کرده بودند حمله کردند.

با حمله مهاجمان، شرکت‌کنندگان در اين جشن با اضطراب خود را به درياچه انداختند تا از دست آنان بگريزند.

مقامات گفته‌اند در اين حمله دست‌کم ۱۸ نفر، از جمله ۱۷ غيرنظامی جان خود را از دست دادند. سه نفر از نگهبانان هتل و يک افسر پليس در ميان کشته‌شدگان هستند.

درياچه غرقه با هتل، رستوران و زمين بازی گلف، از جمله مکان‌های نادر ييلاقی در اطراف پايتخت افغانستان است که مقامات سياسی، تاجرها و خارجيان برای گذران آخر هفته‌، به‌ويژه پنج‌شنبه‌ها، به آن‌جا می‌روند

نيروهای امنيتی افغانستان شب گذشته با کمک هلی‌کوپترهای ناتو خود را به اين هتل مجلل که محل تفريح افغان‌های ثروتمند و خارجيان است رساندند و نبرد طولانی با مهاجمان را که تا بامداد امروز ادامه داشت، آغاز کردند.

طالبان که مسئوليت اين حمله را بر عهده گرفته‌اند افغان‌های ثروتمند و خارجيان را متهم به برگزاری “جشن‌های وحشی” در اين هتل در روز پيش از نماز جمعه مسلمانان کرده‌اند.

آيساف يا نيروهای بين‌المللی کمک به تأمين امنيت افغانستان که تحت نظر ناتو قرار دارد، در بيانيه‌ای اعلام کرد که در اين حمله نيروهای پليس و غيرنظاميان کشته شدند.

درياچه غرقه با هتل، رستوران و زمين بازی گلف، از جمله مکان‌های نادر ييلاقی در اطراف پايتخت افغانستان است که مقامات سياسی، تاجرها و خارجيان برای گذران آخر هفته‌، به‌ويژه پنج‌شنبه‌ها، به آن‌جا می‌روند.

با گذشت بيش از ۱۰ سال از سرنگونی حکومت طالبان توسط آمريکا و متحدانش، افغانستان همچنان از کشتار و خشونت‌های اسلام‌گرايان تندرو رنج می‌برد.

روز گذشته حامد کرزی در نشست ويژه قوای سه‌گانه افغانستان اعلام کرد که حملات شورشيان عليه پليس و ارتش افغانستان رو به افزايش داشته است.

اين در حالی است که مسئوليت امنيت افغانستان به مرور در حال واگذاری از نيروهای ناتو به نيروهای امنيتی افغانستان است و نيروهای خارجی حاضر در اين کشور قرار است تا پايان سال ۲۰۱۴ ميلادی خاک اين کشور را ترک کنند.