امروز در تنش‌های جنوب يمن چهار سرباز و يک تظاهرکننده کشته شدند.

به گزارش رويترز امروز در ادامه گردهمايی‌ها برای برکناری علی عبدالله صالح، رئيس جمهوری يمن در جنوب اين کشور يک تظاهرکننده کشته شد.

اين گردهمايی که در شهر بزرگ عدن توسط جوانان برگزار شده بود با حمله نيروهای امنيتی به درگيری کشيده شد.

در حمله نيروهای امنيتی به جوانانی که با آتش زدن لاستيک‌ها خيابان‌ها را بسته بودند يک نفر از معترضان کشته و سه نفر زخمی شدند. همچنين دو سرباز نيز در اين درگيری‌ها کشته شدند.
 

از سوی ديگر مردان مسلح در زنجبار، پايتخت استان ابين در جنوب يمن با حمله به يک پاسگاه نيروهای نظامی يمن دو سرباز را کشته و پنج نفر را زخمی کردند.

در اين منطقه نيروهای شبکه تروريستی القاعده حضور فعالی دارند.

نيروهای امنيتی يمن از سه ماه پيش که اعتراضات مردمی عليه حکومت علی عبدالله صالح آغاز شد اختيار بخشی از اين ناحيه را از دست دادند.

شنبه گذشته علی عبدالله صالح، رئيس‌جمهور يمن که ۳۲ سال بر مسند قدرت است، اعلام کرد که با پذيرش طرح شورای همکاری خليج فارس، تا ۳۰ روز آينده از قدرت کنار می‌رود.

مخالفان رئيس‌جمهوری يمن اين طرح را به دليل تضمين محاکمه‌ نشدن وی رد کرده بودند، اما سپس آن را پذيرفتند.

بر اساس طرح فوق، حکومت موقت تا زمان بازنگری در قانون اساسی و برگزاری انتخابات، اداره امور کشور را بر عهده خواهد گرفت.

روز گذشته با وجود مخالفت جوانان معترض، احزاب مخالف حکومت يمن اعلام کردند که تا ۲۴ ساعت آينده طرح پيشنهادی شورای همکاری خليج فارس برای برکناری علی عبدالله صالح را امضا خواهند کرد.

توافق بر سر طرح شورای همکاری خليج فارس در ميان احزاب مخالف حکومت و جوانانی که در شهرهای يمن تظاهرات اعتراضی را سازمان‌دهی می‌کنند، اختلافاتی برانگيخته است.

جوانان مخالف می‌گويند پذيرش اين طرح «خيانت» به خواسته اصلی اعتراضات مردم برای به دادگاه کشاندن علی عبدالله صالح است.

از آغاز اعتراضات مردم در ماه فوريه تا کنون، بيش از ۱۳۰ نفر به‌دست نيروهای امنيتی و طرفداران علی عبدالله صالح کشته شده‌اند.