در دیدار مسئولان نظام با علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، او و حسن روحانی بار دیگر علیه آمریکا و اسرائیل سخن گفتند و آن‌ها را متهم به «اسلام‌ستیزی» کردند.

علی خامنه‌ای، حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجان در در دیدار با مسئولان نظام ـ پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵
علی خامنه‌ای، حسن روحانی و اکبر هاشمی رفسنجان در در دیدار با مسئولان نظام ـ پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۵

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی امروز پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت در دیدار با مسئولان نظام و سفیران کشورهای اسلامی «مهم‌ترین وظیفه» کنونی مسلمانان را «مقابله با جریان جاهلیت به سرکردگی آمریکا» دانست و تمام جنگ‌های منطقه غرب آسیا را نتیجه عملکرد این جریان خواند.

خامنه‌ای به آن‌چه «جریان صهیونیستی حاکم بر جهان» نامید حمله کرد و وضعیت کنونی جهان را نتیجه «حاکمیت شبکه وسیع سرمایه‌داران صهیونیست» دانست که حتی به‌گفته او بر دولت آمریکا نیز «غلبه و نفوذ دارد».

او گفت: «غربی‌ها به ظاهر ائتلاف ضد داعش تشکیل داده‌اند اما در واقع حامی این جریان هستند و در چارچوب اسلام‌ستیزی، در تبلیغات خود از آن‌ها به عنوان “دولت اسلامی” نام می‌برند تا وجهه اسلام را تخریب کنند.»

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران نیز در این دیدار از «اتهاماتی که به نام تروریسم و خشونت علیه اسلام مطرح می‌شود» حرف زد و گفت برخورد اسلام و پیامبرِ آن «با مشرکین و ملحدین» عادلانه بوده است.

او نیز «ریشه بسیاری از ناامنی‌ها، ترورها و جنگ‌ها در منطقه» را اسرائیل دانست و مسئول «همه جنایت‌ها» در عراق و افغانستان را اسرائیل و آمریکا خواند.