فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا که صبح شنبه ۲۸ فروردین، همراه با هیأتی عالی وارد تهران شده بود با محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران دیدار کرد.

Federica-Mogherini-in-Tehran

به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، کمیسیونر‌های انرژی و آب و هوا، محیط زیست، شرکت‌ها و مؤسسات کارآفرینی، امور انسانی، آموزش و حمل و نقل در این سفر موگرینی را همراهی می‌کنند.

قرار است مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران دیدار کند و سپس همراه با او در کنفرانس خبری حضور یابد. او همچنین با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی ایران، علی شمخانی، دبیر شورای عالی امنتیت ملی و علی اکبر ولایتی، رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام دیدار خواهد کرد.

گشایش دفتر دیپلماتیک دائمی اتحادیه اروپا در تهران و بحران سوریه از جمله موضوعاتی است که موگرینی قصد دارد بر سر آن با مقامات ایران رایزنی کند.

شماری از نمایندگان پارلمان اروپا در نامه‌ای به موگرینی از او خواسته بودند تا در سفر خود به تهران گفت‌و‌گو درباره مسائل حقوق بشری را در اولویت برنامه‌هایش قرار دهد و از این سفر به عنوان فرصتی برای طرح مشکلات مربوط به حقوق بشر در ایران استفاده کند.

اما در فهرست همراهان موگرینی که رسانه‌های داخلی ایران منتشر کردند نام نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور حقوق بشر دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: ۶۰ نماینده پارلمان اروپا خطاب به موگرینی: درباره حقوق بشر صحبت کن!