مقامات نظامی ترکیه می‌گویند دستکم ۶۷ تن از اعضای پ‌ک‌ک در حملات جنگنده‌های ترکیه در شمال عراق کشته شدند.

Turkey

ارتش ترکیه شنبه ۱۲ مارس /۲۲ اسفند در بیانیه‌ای اعلام کرد، در حملات جنگنده‌های این کشور به اردوگاه‌ها و انبارهای مهمات در شمال عراق دست‌کم ۶۷ شبه‌نظامی کرد کشته شدند.

خبرگزاری رویترز به نقل از ارتش ترکیه نوشت: «جنگنده‌های کشور ترکیه همچنین چهارشنبه گذشته مناطقی را در قندیل، متینا، آواسین، هفتانین و باسیان بمباران کرده است.»

این مناطق عمدتاً مقر استقرار نیروهای حزب کارگران کردستان (پ ک ک) در عراق است.

حمله هوایی ترکیه به عراق بدون هماهنگی با دولت این کشور صورت گرفته است. این حملات پیش از این نیز رخ داده بود، اما با واکنش منفی دولت عراق همراه شده بود.

همچنین مقامات ترکیه اعلام کردند، روز گذشته یک بمب در مسیر خودروی زرهی پلیس ترکیه در مرز با عراق منفجر شده است. در پی انفجار این بمب دو افسر نیروی ویژه پلیس ترکیه زخمی شدند.

آتش‌بسی که بین دولت ترکیه و شبه‌نظامیان کرد و نیروهای حزب کارگران کردستان در سال ۲۰۱۳ آغاز شده بود، پس از دو سال در تابستان گذشته پایان یافت.

پس از پایان آتش‌بس، حملات نیروهای دولت ترکیه به مناطق عمدتاً کردنشین در جنوب شرق ترکیه به شدت افزایش یافت و در برخی از شهر‌ها مقررات منع آمد و شد برقرار شد. بسیاری دولت ترکیه را به کشتن صد‌ها نفر غیر نظامی در مناطق کرد‌نشین متهم می‌کنند.