داعش مسئولیت حمله به مراسم تشیع‌جنازه یک شبه‌نظامی وابسته به گروه شیعی”حشد شعبی” را بر عهده گرفت. ظاهرا دو فرمانده این گروه که در مراسم حضور داشتند، هدف حمله بوده‌اند.

حمله روز ۹ اسفند به شهرک صدر
حمله ۲۸ فوریه به شهرک صدر

در یک حمله انتحاری در دیاله در نزدیکی بغداد، حداقل ۳۰نفر کشته شدند. رویترز و خبرگزاری فرانسه به نقل از پلیس عراق می‌نویسند عامل حمله در حین مراسم تشیع جنازه یک شبه‌نظامی شیعه، جلیقه خود را منفجر کرد. کمی پس از انفجار، گروه «دولت اسلامی» مسئولیت این سوءقصد را بر عهده گرفت.

انفجار روز دوشنبه ۲۹ فوریه در شرق مقدادیه در ۸۰ کیلومتری شمال بغداد صورت گرفت. احتمالا هدف این حمله دو نفر از فرماندهان محلی گروه شیعی “حشد شعبی” بوده‌اند. گفته می‌شود که هر دو تن در این انفجار کشته شده‌اند.

مقدادیه در شرق استان دیاله قرار دارد؛ جایی که یک سال پیش نیروهای داعش در آن شکست سنگینی خوردند. «دولت اسلامی» که بخش‌هایی از عراق و سوریه را تحت کنترل خود دارد، هم‌چنان در این استان فعال است.

ستیزه‌جویان داعش به طور مستمر حملاتی را در عراق به پیش می‌برند. روز یکشنبه ۲۸ فوریه نیز دو سوءقصد توامان در شهرک صدر بغداد، منطقه‌ای شیعه‌نشین، به قیمت جان  ۷۸ نفر و جراحت ۱۰۰ نفر دیگر منجر شد. مسئولیت این دو حمله را نیز داعش بر عهده گرفت.

بیشتر بخوانید:

  ۳۱ کشته در حمله انتحاری داعش به بازاری در شهرک صدر بغداد

حمله گسترده داعش به ابوغریب در حومه بغداد