ساعت از نیمه‌شب گذشته و در تهران اکنون ۷ اسفند ماه است. رهگذران بدون توجه به پوسترهای پاره شده انتخاباتی رفت‌وآمد می‌کنند. صبح ساعت ۸ قرار است دهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس شورای نگهبان آغاز شود.

معاون سیاسی استاندار تهران و رئیس ستاد انتخابات استان گفته‌اند که شمارش آرای پایتخت ممکن است دو تا سه روز طول بکشد.

شهاب‌الدین چاووشی، رئیس ستاد انتخابات تهران، عصر پنجشنبه در نشستی خبری عنوان کرد که تاکید وزیر کشور و استاندار تهران این بود که انتخابات الکترونیکی برگزار شود: «زیرا در شهر بزرگی مثل تهران با ۱۲۶۲ نامزد، شمارش دستی آرا کار مشکلی است.» اما این درخواست را شورای نگهبان رد کرده است.
آمار واجدان شرایط رای‌دهی در تهران بیش از ۸/۵ میلیون نفر و شمار شعبه‌های اخذ رای برای این تعداد ۶۱۳۸ شعبه پیش ‌بینی شده است.
۲۵۰ هزار مامور پلیس و ۱۸ هلی‌کوپتر و ۸ هواپیمای سبک برای تامین نظم در سراسر کشور به کار گرفته می‌شوند. در سطح تهران: ۲۰ هزار نیروی پلیس.
در اطلاعیه شماره سه ستاد انتخابات کشور آمده که هیچکس بدون شناسنامه و کد ملی اجازه رای دادن ندارد.
آغاز رأی‌گیری، ۸ صبح جمعه است. هر شعبه‌ای که کار رأی‌گیری‌اش به اتمام برسد با حضور هیئت نظارت شمارش آراء آغاز و صورت‌جلسه خواهد شد و پس از تجمیع آرا، نتیجه انتخابات آن حوزه اعلام خواهد شد.
در این دور از انتخابات، مجموعاً ۱۲ هزار و ۶۷ نفر برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی ثبت نام‌کردند. یک‌هزار و ۴۸۰ نفر از تأییدصلاحیت‌شدگان انصراف دادند، بیش از ۳۰۰۰ نفر رد صلاحیت شدند و در نهایت ۴ هزار و ۸۴۴ نفر در سراسر کشور برای انتخابات مجلس رقابت خواهند کرد.
هر نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی برای راهیابی به ساختمان بهارستان، در مرحله اول باید حداقل یک‌چهارم کل آرای مأخوذه را از آن خود کند.
در دور دوم، ۲۵ کاندیدایی که اکثریت آرا را با هر تعداد رأی به دست بیاورند به مجلس راه پیدا می‌کنند.