دست‌کم ۱۹ تن در برف و کولاک سنگین و بی‌سابقه در شمال شرقی ایالات متحده آمریکا جان خود را از دست دادند.

A snowplow clears snow on Lexington Avenue during the snowstorm January 2016 in New York. A deadly blizzard with bone-chilling winds and potentially record-breaking snowfall slammed the eastern US on Saturday, as officials urged millions in the storm's path to seek shelter -- warning the worst is yet to come. / AFP / FRANCOIS XAVIER MARIT
نیویورک در زیر برف و کولاک- عکس از afp

به گزارش خبرگزاری رویترز، زندگی در سطح شهرهایی از قبیل واشنگتن و نیویورک به طور کامل متوقف شده است و میلیون‌ها نفر از ساکنان این شهر‌ها درگیر برف‌روبی شدند.

بارش برف در نیویورک به ۶۸ سانتی‌متر رسیده و دومین برف سنگین در تاریخ این شهر را رقم زده است. مقامات ایالت نیویورک و مسئولان ۱۰ ایالت دیگر آمریکا وضعیت اضطراری اعلام کرده‌اند و از ساکنان این مناطق خواستند تا از رفت و آمدهای غیرضروری خودداری کنند.

از ساعت هفت صبح روز گذشته نیز در تمام راه‌های نیویورک و لانگ‌آیلند مقررات منع رفت و آمد اعلام شده است. شب گذشته و پس بارش ۶۰ سانتی‌متر برف در واشنگتن، طوفان به طرز غیر منتظره‌ای تقویت شد و به سمت ایالات شمالی و همچنین شهر ۲۰ میلیون نفری نیویورک حرکت کرد. سرعت طوفان بیش از ۶۴ کیلومتر بر ساعت تخمین زده می‌شود.

همچنین ۱۳ نفر به علت وضعیت بد جوی و کولاک در آرکانزاس، کارولینای شمالی، کنتاکی، اوهایو، تنسی و ویرجینا در تصادفات رانندگی جان خود را از دست دادند.

یک نفر در مریلند و سه نفر نیز در نیویورک در حین برف‌روبی جان خود را از دست دادند. دو تن دیگر هم در ویرجینا به علت سرمای شدید جان خود را از دست دادند.

علاوه بر این، در سواحل نیوجرسی در حال حاضر سیل جاری شده است. این ناحیه در سال ۲۰۱۲ دچار طوفان سهمگین «سندی» شده بود.

بیش از سه هزار و ۵۰۰ پرواز در روز یکشنبه ۲۴ ژانویه، و ۶۰۰ پرواز در روز دوشنبه ۲۵ ژانویه نیز پیشاپیش لغو شد.