در چارچوب عملیات گسترده ضدتروریستی در ترکیه، پلیس این کشور ۳۰ تن از افرادی را که مظنون به عضویت در گروه «دولت اسلامی» (داعش) بودند، دستگیر کرد.

در پی انفجار دو بمب انتحاری در آنکارا مقامات ترکیه عملیات ضدداعش را افزایش داده‌اند.
در پی انفجار دو بمب انتحاری در آنکارا مقامات ترکیه عملیات ضدداعش را افزایش داده‌اند.

به گزارش خبرگزاری دوغان، این عملیات روز سه‌شنبه ۲۷ اکتبر / ۵ آبان در شهر «کونیا»، واقع در مرکز ترکیه که گفته می‌شود داعش در آن حضور فعال دارد، انجام شد.

این عملیات در فردای یک سلسله عملیات دیگر نیروهای امنیتی ترکیه در شهر دیابکر صورت گرفت.

روز دوشنبه مأموران امنیتی ترکیه در دیاربکر مخفیگاه داعش را مورد حمله قرار دادند که در جریان آن هفت شورشی داعش و دو مأمور پلیس کشته و ۱۲ مظنون دیگر بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: ۹ کشته در عملیات پلیس ترکیه علیه داعش

در پی انفجار دو بمب انتحاری در مراسم روز صلح آنکارا در روز ۱۰ اکتبر / ۱۸ مهر که به کشته شدن به کشته شدن ۱۲۷ نفر و زخمی شدن ۴۰۰ نفر انجامید، مقامات ترکیه عملیات ضدداعش را افزایش داده‌اند.

از سوی دیگر، همزمان، ارتش ترکیه در جبهه دیگر علیه کردها دست به عملیات نظامی زده است. احمد داود اوغلو، نخست‌وزیر ترکیه شامگاه روز دوشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی «اِی هابِر (خبر)» اعلام کرد که نیروهای نظامی ترکیه دو بار به مواضع کردهای سوریه حمله کرده‌اند.

هفته گذشته رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه گروه‌های داعش، حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک)، «یگان‌های مدافع خلق» (ی‌پ‌گ) در سوریه و سازمان امنیت سوریه را مسئول انفجارهای آنکارا دانسته بود.

دولت ترکیه از ماه‌ها پیش نگران پیشرفت کردهای سوریه که به پ‌ک‌ک نزدیک هستند، بوده است.