آلمان تاکنون از ارسال‌کنندگان اصلی سلاح به کردهای عراق برای مقابله با گروه «دولت اسلامی» (داعش) بوده است. اکنون رهبران کردهای عراق از این کشور خواسته‌اند سلاح‌های بیشتری به آن‌ها برساند.

Kurd-Irak

اشپیگل آنلاین در گزارشی که روز جمعه ۲۵ سپتامبر / ۳ مهر منتشر کرده به نقل از یک عضو شورای امنیت ملی کردستان عراق در اربیل نوشته است که کردها در هفته‌های اخیر از آلمان درخواست فوری مهمات بیشتر، از جمله موشک‌های ضدتانک «میلان» را کرده‌اند.

دولت آلمان هنوز به این درخواست پاسخی نداده است اما از آن استقبال می‌کند.

این عضو شورای امنیت ملی کردستان که نامی از او برده نشده، افزوده است: «ما از ماه‌ها پیش سلاحی دریافت نکرده‌ایم و انبارهای مهمات ما خالی می‌شوند.»

او از ارسال دو محموله تسلیحاتی آلمان به شمال عراق تقدیر کرد و گفت: «هیچ کشور دیگری چنین سریع و با چنین سلاح‌های مؤثری به منطقه خودمختار کردستان کمک نکرده بود. تنها در ماه ژوئیه ارتش آلمان ۵۰۰ موشک برای سامانه ضد تانک “میلان” به کردستان فرستاده بود.»

وزارت دفاع آلمان اعلام کرده است که درخواست برای تفنگ «ژ ۳۶» هم‌اکنون در حال بررسی است. افزون بر این، کردها خواهان مواد محافظ برای حملات احتمالی با سلاح‌های شیمیایی هستند. همچنین ارسال لباس‌های زمستانی برای پیشمرگه‌های کرد برنامه‌ریزی شده است.

ارتش آلمان تاکنون ۲۰هزار تفنگ، ۶۰ سامانه ضدتانک «میلان» با یک هزار موشک و ۲۰۰ نارنجک‌انداز به کردستان عراق ارسال کرده است.

بیشتر بخوانید: آلمان موشک ضد تانک به پیشمرگه‌های کرد می‌دهد

اعلام آمادگی آلمان در کمک تسلیحاتی به کردهای عراقی

۹۵۰۰ قلم تجهیزات نظامی آلمان به اربیل فرستاده شد