به‌گفته یونیسف، یک میلیون و ۴۰۰ هزار کودک به دلیل خشونت‌های تندروهای اسلامی گروه بوکو حرام آواره شده‌اند. ۵۰۰ هزار تن از این کودکان تنها در پنج ماه اخیر آواره شده‌اند که نشان‌دهنده ناامنی هر چه بیشتر اوضاع در نیجریه و غرب آفریقاست.

children-Afrika

به‌گزارش رویترز، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) روز جمعه ۱۸ سپتامبر / ۲۷ شهریور در بیانیه‌ای اعلام کرد: «تنها در شمال نیجریه ۱,۲ کودک، که بیش از نیمی از آن‌ها کمتر از پنج سال سن دارند، مجبور به فرار از خانه‌های خود شده‌اند. ۲۶۵ هزار کودک دیگر به کامرون، چاد و یا نیجر گریخته‌اند.»

بوکو حرام که از شش سال پیش مسلح شده است و دست به حملات نظامی می‌زند، در آغاز سال ۲۰۱۵  بخشی از شمال شرق نیجریه را تصرف کرد اما با یک حمله مشترک نیجریه، چاد، نیجر و کامرون مواضع اصلی خود را از دست داد.

این گروه به شکل پراکنده به حملات خود به روستاها ادامه می‌دهد و حمله به عبادتگاه‌ها، بازارها و یا ایستگاه‌های اتوبوس را افزایش داده است.

عملیات نظامی بوکو حرام، که شمار آن‌ها بین ماه‌های مه و ژوئیه به اوج خود رسید، از ماه گذشته با آغاز فصل بارانی کمتر شده است.

یونیسف که فعالیتش در این منطقه افزایش یافته، امسال ۳۱۵ هزار کودک را در برابر سرخک واکسینه و آب آشامیدنی ۲۰۰ هزار نفر را تأمین کرد؛ اما با توجه به محدود بودن منابع نتوانست تمام طرح‌های خود را عملی کند.

این نهاد وابسته به سازمان ملل درخواست ۵۰,۳ میلیون دلار بودجه برای پیشبرد فعالیت‌های خود در سال ۲۰۱۵ در منطقه دریاچه چاد را کرده بود که تنها ۳۲ درصد آن را دریافت کرد.