مردان مسلح نقاب‌دار ۱۶ سرباز مصری را در يک ايستگاه بازرسی در مرز اسرائيل و غزه به قتل رساندند.

به گزارش آسوشيتدپرس، اين اتفاق عصر يکشنبه، پنجم اوت (۱۵ مردادماه) رخ داد و پس از آن مهاجمان از صحنه گريختند و تلاش کردند وارد خاک اسرائيل شوند.

مصر شبه‌نظاميان اسلام‌گرا از غزه و شبه‌جزيره سينای مصر را مسئول اين حمله دانسته و محمد مرسی، رئيس جمهوری مصر گفته ‌است که مهاجمان بهای سنگينی برای اين کار خواهند پرداخت.

ارتش اسرائيل اعلام کرد، در ادامه اين حمله يک سرباز اسرائيلی و دو خودروی ارتش توسط مهاجمان ربوده شد که يکی از خودروها در خاک اسرائيل مورد هدف قرار گرفت.

محمد مرسی گفت، دستورات برای دستگيری مرتکبان اين حمله صادر شده‌ است

ايهود باراک، وزير دفاع اسرائيل نيز در بيانيه‌ای اظهار داشت، ارتش اسرائيل و سازمان امنيت داخلی اين کشور يک حمله را خنثی کرده‌اند که می‌توانست به تلفات بسياری منجر شود.

در ادامه اين بيانيه آمده‌است: “شيوه‌های حمله شبه‌نظاميان بار ديگر ضرورت اقدام قاطعانه مصر برای ايجاد امنيت و جلوگيری از فعاليت‌های تروريستی در شبه‌جزيره سينا را يادآوری می‌کند.”

اين حمله حوالی غروب در شهرک مرزی رفح مصر رخ داد در حالی که سربازان مصری آماده مراسم افطار ماه رمضان می‌شدند.

تلويزيون دولتی مصر اعلام کرد، حمله به ايستگاه مرکزی توسط شبه‌نظاميان اسلام‌گرا انجام شده ‌است. سازمان‌های امدادی نيز گفته‌اند افزون بر ۱۶ کشته، هفت تن ديگر نيز در پی اين حمله مجروح شده‌اند.

در پی اين رويداد، محمد مرسی با مقامات امنيتی و نظامی مصر جلسه‌ای تشکيل داد. مرسی همچنين در بيانيه‌ای اظهار داشت: “کسانی که اين جنايت را مرتکب شدند، بهای آن را خواهند پرداخت.”

مرسی در مصاحبه‌ای با تلويزيون دولتی مصر گفت، دستورات برای دستگيری مرتکبان اين حمله صادر شده‌ است.

او افزود نيروهای مصر کنترل کامل شبه‌جزيره سينا را به دست خواهند گرفت.

يکی از مقامات ارتش مصر نيز گفت، نيروهای اين کشور مهاجمان را که به مصر بازگشته‌اند، تعقيب کرده‌اند. به گفته او، مهاجمان سه وسيله نقليه داشته‌اند.

در پی اين واقعه گذرگاه رفح ميان مصر و غزه بسته شده ‌است. اين تنها گذرگاه از غزه است که اسرائيل کنترل مستقيمی بر آن ندارد.