در تظاهراتی که در امان پايتخت اردن برگزار شد، تظاهرکنندگان خواهان اصلاحات اساسی در جهت آزادی رسانه‌ها در اين کشور شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، امروز جمعه سوم اوت (۱۳ مردادماه) امان، پايتخت اردن شاهد تظاهرات حدود ۵۰۰ نفر برای آزادی رسانه‌ها در اين کشور بود.

يک روزنامه‌نگار اردنی که نام وی فاش نشده است به خبرگزاری فرانسه گفت اين تظاهرات با عنوان “جمعه برای آزادی مطبوعات” برگزار گرديد و در آن اقدامات سرکوبگرانه عليه رسانه‌ها محکوم شد و شرکت‌کنندگان در آن اصلاحات اساسی در اين‌باره را خواستار شدند.

بنا به اين گزارش تظاهرات امروز پس از برگزار نماز جمعه از مسجد الحسينی امان آغاز شد و در ابتدای صف، تظاهرکنندگان پلاکارد بزرگ “جمعه برای آزادی مطبوعات” را در دست داشتند.

از يک سال پيش به اين سو اعتراضات و تجمعاتی در پشتيبانی از رفرم‌های اساسی سياسی و اقتصادی و عليه فساد و رشوه در اردن برگزار شده است

شرکت‌کنندگان در اين تظاهرات با استفاده از شعار متداول در تحولات يک ساله اخير کشورهای عربی که معترضان فرياد می‌زدند “مردم سرنگونی حکومت را می‌خواهند”، شعارهايی چون “مردم آزادی مطبوعات می‌خواهند”، “مردم اصلاحات حکومت را می‌خواهند” و “مردم اصلاح قانون اساسی را می‌خواهند”، را سر دادند.

زکی بانی ارشيد، يکی از مسئولان اخوان‌المسلمين گفت: “آزادی مطبوعات يکی از اصلاحاتی است که مردم می‌خواهند.”

حکومت پادشاهی اردن در تحولات کشورهای عربی در سال ۲۰۱۱ بدون تغيير باقی ماند اما از يک سال پيش به اين سو اعتراضات و تجمعاتی در پشتيبانی از رفرم‌های اساسی سياسی و اقتصادی و عليه فساد و رشوه در اين کشور برگزار شده است.