سازمان پيشاهنگی پسران در آمريکا در صدمين سالروز بنيان‌گذاری اين سازمان اعلام کرد همجنس‌گرايان جايی در اين نهاد ندارند. موضوعی که بحث‌هايی را در اين ارگان و رسانه‌های آمريکا دامن زد.

خبرگزاری فرانسه امروز چهارشنبه ۲۸ تيرماه از اخراج همجنس‌گرايان از سازمان پيشاهنگی پسران در آمريکا خبر داد.

اين تصميم در مورد کسانی گرفته می‌شود که همجنس‌گرا بودن خود را نشان دهند.

يک تحقيقات مخفی که دو سال پيش انجام يافته نشان می‌دهد اکثريت اعضای اين سازمان جزو همين افراد به‌شمار می‌روند.

نهادهای مدافع حقوق همجنس‌گرايان در سال‌های اخير فعاليت خود عليه قوانين داخلی سازمان پيشاهنگی پسران در آمريکا را که اعلام همجنس‌گرايی از سوی اعضای خود را ممنوع کرده، بيشتر کرده‌اند.

اعضای برجسته سازمان پيشاهنگی پسران در آمريکا که در حال حاضر چهار ميليون عضو از هفت تا ۲۱ ساله دارد خواستار لغو اين قانون شده‌اند

اعضای برجسته سازمان پيشاهنگی پسران در آمريکا که در حال حاضر چهار ميليون عضو از هفت تا ۲۱ ساله دارد خواستار لغو اين قانون شده‌اند.

اين در حالی است که ديوان عالی ايالات متحده در سال ۲۰۰۰ ميلادی چنين ممنوعيتی را کاملأ قانونی دانسته و گفته بود هر سازمانی حق دارد اعضای خود را با معيارهای خود برگزيند.

روز گذشته لس‌آنجلس تايمز خبر داد که ۱۱ تن از اعضای سازمان پيشاهنگی پسران در آمريکا که معرف “ديدگاه‌های مختلف” بودند بر اساس تحقيقات صورت گرفته در دو سال گذشته به اتفاق آراء خواهان حفظ اين ممنوعيت شدند.

اين سازمان بدون فاش ساختن نام اين اعضا اعلام کرد که اين تصميم بر پايه گفت‌وگوهای صريح و صادقانه و بررسی‌های عميق در صفوف اعضا و خارج از آن گرفته شده است.

باب مازوکا، مدير سازمان پيشاهنگی پسران در آمريکا به لس‌آنجلس تايمز گفت: “برای بيشتر والدين جوانانی که با ما همکاری می‌کنند مهم است که در رابطه با اين موضوع در چارچوب خانواده، با حضور مديران آگاه و در لحظه و شرايط مناسب گفت‌وگو شود.”

وی تأکيد کرد: “ما کاملأ متوجه هستيم که هر تدبيری در اين‌باره معرف گوناگونی نظر اعضای ما و يا جامعه نيست.”

جيمز تارلی و رانالد استفنسون، دو تن از اعضای دفتر ملی سازمان پيشاهنگی پسران در آمريکا که بايد در دو سال آينده اين دفتر را هدايت کنند اعلام کرده‌اند در راه اصلاح اين قانون تلاش خواهند کرد.

بحث در پيرامون اين ممنوعيت نيز شدت گرفته است. چاک نوريس، بازيگر آمريکايی، از محافظه‌کاران و از مدافعان حمل اسلحه، با حمله به باراک اوباما، رئيس‌جمهور آمريکا وی را متهم ساخت که مخفيانه در جهت دادن به سازمان پيشاهنگی پسران در آمريکا به سوی همجنس‌گرايان فعاليت می‌کند.

“اتحاد زنان و مردان همجنس‌گرا عليه هتک حرمت” (GLAAD) نيز به‌شدت از اين ممنوعيت انتقاد کرده و گفت سازمان پيشاهنگی دختران، “کلوب دختران و پسران” و ارتش آمريکا در حال حاضر همجنس‌گرايان را پذيرفته‌اند.

هراندون گراديک، مدير GLAAD در بيانيه‌ای گفت: “تا زمانی که اين ممنوعيت برداشته شود پيشاهنگان والدين را وادار سازند توضيح دهند که چرا برخی از پيشاهنگان و سرپيشاهنگان قربانی‌شده تنها به ‌اين خاطر که خودشان هستند اخراج شده‌اند.”