حملات هوايی اسرائيل به هدف‌های امنيتی حماس در غزه بيش از ۲۰ مجروح بر جای گذاشت. در ميان مجروحان يک کودک نيز وجود دارد.

به گزارش رويترز، اين حملات امروز شنبه، ۲۳ ژوئن (سه تير) انجام شده ‌ در حالی که يک گروه شبه‌نظامی از غزه نيز با شليک راکت، يک اسرائيلی را مجروح کرده ‌است.

افزايش خشونت‌ها در غزه تهديدی است برای آتش‌بس شکننده‌ای که از روز چهارشنبه به واسطه مصر برقرار شده‌ بود.

دوشنبه گذشته در جريان يک درگيری در صحرای سينا و در مرز مصر، يک اسرائيلی و دو مرد مسلح کشته شدند. پس از آن آتش‌بسی برقرار شد که اوضاع را به‌طور موقت آرام کرد، اما اکنون دوباره خشونت‌ها از سر گرفته شده ‌است.

مقامات پزشکی حماس اعلام کردند يک پسر بچه شش ساله فلسطينی نيز در جريان يک حمله هوايی کشته شده‌ است، اما ارتش اسرائيل نقش خود را دراين‌باره تکذيب کرد.

اسرائيل تنها تأييد کرد که هواپيمای نظامی آن، دو هدف نظامی را در غزه هدف قرار داده‌ که آن هم پاسخی به شليک راکت از منطقه تحت حاکميت حماس به اسرائيل بوده ‌است.

تاکنون در غزه کسی مسئوليت پرتاب راکت به اسرائيل را بر عهده نگرفته ‌است اما يک مقام امنيتی گفت که راکت‌ها توسط يک گروه سلفی که تحت تأثير القاعده هستند شليک شده‌اند

اين در حالی است که مقامات پزشکی حماس می‌گويند اسرائيل حمله سومی را هم انجام داده که اين حمله به کشته شدن يک پسربچه شش ساله در زمين فوتبالی نزديکی شهرک خان يونس انجاميده ‌است.

آن‌ها اضافه کردند، يک کودک نيز در حمله جداگانه‌ای به رفع، در مرز مصر مجروح شده ‌است.

يکی از سخنگويان ارتش اسرائيل درباره مرگ اين کودک شش ساله اظهار داشت: “بررسی‌های اوليه ما نشان می‌دهد که اسرائيل در اين ماجرا نقشی نداشته ‌است.”

او اما درباره مجروح شدن کودک ديگر توضيحی نداد.

به گفته مقامات ارتش اسرائيل، در شش روز گذشته بالغ بر ۵۰ راکت به سمت اسرائيل شليک شده‌ است که تنها ۱۰ مورد آن به روز گذشته (جمعه) بازمی‌گردد. از اين ميان دست‌کم شش راکت نيز توسط سيستم دفاعی اسرائيل رهگيری و خنثی شده‌ است.

همين مسئله باعث شده ‌است که فرمانده ارتش اسرائيل جلسه‌ای مشورتی برای بررسی اقدامات ممکن تدارک ببيند.

مقامات اسرائيل همچنين از يک ميليون شهروند کشور خود که ساکن جنوب اسرائيل هستند، خواسته‌اند که در خانه بمانند يا از پناهگاه‌ها دور نشوند.

تاکنون در غزه کسی مسئوليت پرتاب راکت به اسرائيل را بر عهده نگرفته ‌است اما يک مقام امنيتی گفت که راکت‌ها توسط يک گروه سلفی که تحت تأثير القاعده هستند شليک شده‌اند و دو نفر از اعضای اين گروه نيز در پی حملات هوايی اسرائيل کشته شده‌اند.