حزب حاکم در پاکستان، راجا پرويز اشرف، وزير سابق آب و نيرو اين کشور را کانديدای سمت نخست‌وزيری کرد.

به گزارش رويترز، اين تصميم حزب مردم پاکستان امروز، ۲۲ ژوئن (دو تير) در حالی اتخاذ شد که کانديدای پيشين اين حزب با حکم بازداشت قضايی مواجه شده ‌است.

ديوان عالی پاکستان روز سه‌شنبه، ۱۹ ژوئن از يوسف رضا گيلانی، نخست‌وزير سابق اين کشور سلب صلاحيت کرد و حکم به برکناری او داد.

اين حکم به‌خاطر مقاومت گيلانی در برابر حکم دادگاه مبنی بر پيگرد قانونی آصف علی زرداری، رئيس جمهوری پاکستان صادر شد که متهم به پولشويی است.

پاکستان اکنون با بحران‌های بسياری روبه‌رو است از جمله بحران اقتصادی و فقر در کشور و بحران روابط آن با ايالات متحده آمريکا

پس از آن حزب حاکم در پاکستان مخدوم شهاب‌الدين، وزير نساجی اين کشور را کانديدای نخست‌وزيری کرد اما يک دادگاه مبارزه با مواد مخدر بلافاصله حکم به بازداشت شهاب‌الدين داد و در پی اين اتفاق بود که نام راجا پرويز اشرف به‌عنوان گزينه نخست‌وزيری مطرح شد.

پاکستان اکنون با بحران‌های بسياری روبه‌رو است از جمله بحران اقتصادی و فقر در کشور و بحران روابط آن با ايالات متحده آمريکا.

شايد راجا پرويز اشرف نيز نتواند بر اين بحران‌ها غلبه کند. به گمان بسياری از پاکستانی‌ها اشرف در زمانی که سمت وزارت آب و نيرو را بر عهده داشت، مانند بسياری ديگر از مقامات ارشد در مقابله با بحران انرژی شکست خورد. اين بحران‌ها به شورش‌های خشونت‌آميزی در پاکستان منجر شد.

در هر صورت پارلمان پاکستان امروز (جمعه) نخست‌وزير آينده کشور را انتخاب می‌کند و مشخص می‌شود که آيا پارلمان به راجا پرويز اشرف اعتماد خواهد کرد يا نه.