پليس مسکو خانه برخی از رهبران اپوزيسيون روسيه را در آستانه برگزاری راهپيمايی ضد دولتی بازرسی کرد.

به گزارش بی‌بی‌سی جهان، در ميان کسانی که هدف اين برنامه پليس قرار گرفته‌اند، آلکسی ناوالنی بلاگری که به خاطر انتقادهايش از فساد حکومتی شهرت يافته ‌است و سرگئی اودالسوف و اليا ياشين حضور دارند.

اين تحقيقات در رابطه با درگيری‌های اخير ميان معترضان و پليس روسيه است که روز شش ماه مه رخ داد.

ولاديمير پوتين، رئيس جمهور روسيه روز جمعه گذشته قانون جديدی را امضا کرد که بر اساس آن افرادی که اقدام به برگزاری تظاهرات‌های غيرقانونی می‌کنند و باعث خرابی و خسارت می‌شوند با جريمه‌های نقدی سنگينی مواجه خواهند شد.

کميته بازپرسی روسيه اعلام کرد که پليس در مجموع قصد انجام تحقيق از ۱۰ تن را دارد

کميته بازپرسی روسيه اعلام کرد که پليس در مجموع قصد انجام تحقيق از ۱۰ تن را دارد.

آلکسی ناوالنی در پيامی در توييتر، يورش امروز مأموران پليس را “وحشت‌آور” توصيف کرد و نوشت: “آن‌ها در [خانه] را تقريبأ خرد کردند.”

راديو صدای مسکو در اين‌باره گفت، پليس همچنين خانه کسنيا سوبچاک، مجری معروف تلويزيون را نيز که پس از انتخابات پارلمانی ماه دسامبر به جنبش اعتراضی پيوست، بازرسی کرد. مخالفان دولت می‌گويند که در اين انتخابات پارلمانی به نفع کانديداهای حامی پوتين تقلب شده ‌است.

قانون مناقشه‌انگيزی که هفته گذشته در ارتباط با برگزاری تظاهرات‌ تصويب شد، جريمه متخلفان را از پنج هزار روبل (۹۹ پوند يا ۱۵۲ دلار) به ۳۰۰ هزار روبل برای شرکت‌کنندگان در تظاهرات و ۶۰۰ هزار روبل برای سازمان‌دهندگان آن افزايش می‌دهد.