پليس آمريکا در خلال مبارزه گسترده‌ای عليه پورنوی کودکان در ماه مه، ۱۹۰ تن را در ارتباط با تهيه و نگهداری فيلم‌ها و عکس‌های پورنوی کودکان در آمريکا، اروپا و ديگر نقاط جهان دستگير کرد و ۱۸ کودک را نيز نجات داد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات قضايی آمريکا روز گذشته، هشتم ژوئن (۱۹ خرداد) اعلام کردند که اغلب اين افراد در ايالات متحده دستگير شده‌اند اما چند فرد مظنون نيز در آرژانتين، بريتانيا، فيليپين و اسپانيا بازداشت شده‌اند.

به گفته جان مورتون از مديران ارشد پليس فدرال آمريکا، بسياری از کودکان و نوجوانانی که به واسطه اين عمليات نجات پيدا کرده‌اند ابتدا از طريق شخصی که در اينترنت با آن‌ها چت کرده بود به دام افتاده و بعد مورد سوء استفاده قرار گرفته بودند.

اين عمليات که “عمليات اوريون” نام دارد، افرادی را هدف قرار داده است که “عکس‌ها يا فيلم‌هايی در ارتباط با پورنوگرافی کودکان را در اختيار داشته‌اند

او در بيانيه‌ای در اين رابطه اعلام کرد: “بياييد اين عمليات را به‌منزله هشداری برای افرادی در نظر بگيريم که فکر می‌کنند با استفاده از اينترنت می‌توانند از کودکان سوء استفاده کنند. ما همه جا به دنبال شما می‌گرديم، پيدايتان می‌کنيم و شما تحت پيگرد قانونی قرار می‌گيريد.”

بر اساس اين بيانيه، اين عمليات که “عمليات اوريون” نام دارد، افرادی را هدف قرار داده است که “عکس‌ها يا فيلم‌هايی در ارتباط با پورنوگرافی کودکان را در اختيار داشته‌اند يا دريافت، حمل، توزيع، تبليغ و يا توليد کرده‌اند.”

از جمله افرادی که در اين رابطه در ايالات متحده دستگير شده‌اند می‌توان به يک پرستار ۳۵ ساله در لوئيزيانا اشاره کرد که مظنون است به اين که از کودک هفت ساله‌ای که پرستاری‌اش را به عهده داشته برای تهيه عکس و فيلم پورنوی کودکان استفاده کرده است. همچنين يک مرد ۳۵ ساله در اوکلاهوما نيز که به قربانی ۱۴ ساله‌ خود در يک شبکه اجتماعی اينترنتی برای رابطه جنسی مبلغی را پيشنهاد کرده بود، در شمار بازداشت‌شدگان است.