سخنان فرمانده کل ارتش در جمع بسیجیان به ظاهر درباره اقدامات «دشمن» در فضای مجازی و ضرورت توجه بیشتر به این اقدامات بود، اما در واقع از اختلاف بین ارتش و سپاه پاسداران بر سر بودجه پرده برداشت.

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش

فرمانده کل ارتش در سخنانی که پنجشنبه ۲۷ دی در جمع بسیجیان ایراد کرد، در پوشش انتقاد از «اقدامات دشمن در فضای مجازی» از اختلاف بین ارتش و سپاه پاسداران بر سر بودجه پرده برداشت. سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی گفت:

«دشمنان ما با تمام قوا می‌خواهند بین نیروهای مسلح و ارتش و سپاه تفرقه بیاندازند و با مطرح کرد تفاوت بودجه ارتش و سپاه و دیگر مسائل، در صددند تا وحدت نیروهای مسلح را خدشه‌دار کنند اما آن‌ها به یاری خداوند کور خواهند شد که ارتش و سپاه دست از دست همدیگر بردارند تا زمانی که توطئه‌های آمریکا را سرکوب کنند.»

دولت برای ارتش جمهوری اسلامی در سال ۹۸ حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته. هزار میلیارد تومان کمتر از سال گذشته و با این حال از بودجه‌ای که در سال ۹۶ به ارتش اختصاص یافته بود رقم بزرگ‌تری است. در همان حال به سبب خروج آمریکا از برجام، ارزش ریال نیز در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است. این امر در بودجه لحاظ نشده.

به سپاه پاسداران برخلاف ارتش ۵ هزار میلیارد تومان بیشتر بودجه تعلق گرفته و با تخصیص بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان به این نهاد نظامی، بودجه سپاه در مقایسه با سال گذشته دو و نیم برابر شده و بیش از دو برابر بودجه کل ارتش است.

در مجموع اما بودجه نظامی ایران در سال ۹۸، ۳۰ درصد کاهش یافته است.

فرمانده کل ارتش به بسیجیان یادآوری کرد که «یکی از توطئه‌های دشمن این است که با انواع حیله‌ها، روحیه ارتشی‌ها را تضعیف کنند.»

سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی اطمینان داد که در هر عرصه‌ای که «کشور، نظام، انقلاب و رهبری» نیاز داشته باشد، ارتشیان جانشان را در کف دست گذاشته و بی‌توقع به وظیفه خود عمل می‌کنند.