تانک‌ها و خمپاره‌های ارتش سوریه شهر حمص را به آتش کشیدند و سربازان سوری روز شنبه استحکامات دیگری از شورشیان را درهم کوبیدند. به گفته فعالان اپوزیسیون سوری، این حملات دست‌کم ۲۴ کشته به جا گذاشته است.

رویترز گزارش داده‌ است از آنجا که هیچ نشانه‌ای از پایان یافتن کشتارها در سوریه به چشم نمی‌خورد، کوفی عنان امروز، یک‌شنبه به عنوان سفیر صلح سازمان ملل و اتحادیه عرب عازم مسکو شد تا از روسیه بخواهد از تلاش‌های او برای ایجاد آتش بس حمایت کند.
 
دولت‌های غربی و عربی از بشار اسد خواسته‌اند که او آغازگر آتش‌بس باشد اما روسیه که از متحدین سنتی سوریه به شمار می‌رود، تاکید دارد که نخستین گام در این راستا باید از سوی مخالفین مسلح سوری و حامیان خارجی آنها برداشته شود.
 
در بیانیه‌ای که پیش از ملاقات امروز کوفی عنان و دیمیتری مدودف، رئیس جمهور روسیه، منتشر شد، کرملین اعلام کرد تا زمانی که مسلح ساختن شورشیان و حمایت‌های سیاسی از اپوزیسیون سوری به پایان نرسد، دشوار می‌توان این خشونت‌ها را متوقف کرد.
 
در بیانیه‌ای که پیش از ملاقات امروز کوفی عنان منتشر شد، کرملین اعلام کرد تا زمانی که مسلح ساختن شورشیان و حمایت‌های سیاسی از اپوزیسیون سوری به پایان نرسد، دشوار می‌توان این خشونت‌ها را متوقف کرد.
فعالان سوری، ارتش سوریه را مسئول درهم کوبیدن و به آتش کشیدن مناطق مسکونی مرکز شهر حمص می‌دانند.به گفته آنان، تنها در روز شنبه ۱۰ تن از غیرنظامیان و مردم عادی در اثر انفجارها و گلوله‌باران این شهر کشته شده‌اند.
 
یکی از فعالان سوری ساکن حمص به رویترز گفت: «گلوله‌باران حمص مثل هر صبح آغاز شد، آنها بی هیچ دلیلی با خمپاره و تانک بسیاری از مناطق مسکونی بخش قدیمی حمص را به آتش کشیدند.»
به گفته او، اغلب ساکنان آن محدوده به مناطق امن‌تر گریخته‌اند و بسیاری نیز سعی دارند از حمص به شهر دیگری فرار کنند.
 
حکومت سوریه مدعی است که شورشیان حدود سه هزار تن از مأموران امنیتی این کشور را به قتل رسانده‌اند و در مورد وسعت خشونت‌ها نیز تقصیر را به گردن گروه‌های تروریستی می‌اندازد.  خبرگزاری رسمی سانا در‌ این ‌باره اعلام کرد که ۱۸ تن از ماموران ارتش سوریه که در درگیری‌های مختلف به قتل رسیده‌اند، روز شنبه به خاک سپرده شدند.