مخالفان دولت سوریه با انتشار فراخوانی از مردم سوریه دعوت کرده‌اند که تا سرنگونی دولت اسد اعتصاب کنند. 
 
به گزارش شبکه العربیه فعالان سیاسی مخالف بشار اشد و نیز فعالان حقوق بشری، در این بیانیه خواستار اعتصاب مدارس، دانشگاه‌ها، مراکز تجاری و مراکز دولتی شده‌اند. 
 
مخالفان دولت بشار اسد، از این اعتصاب با عنوان «نافرمانی مدنی علیه دولت سوریه» نام برده و آزادی زندانیان سیاسی، پایان دادن به سرکوب معترضان، خروج ارتش از شهرهای مختلف و در‌‌نهایت تغییر رژیم اسد را خواستار شده‌اند. 
 
در این بیانیه از مردم سوریه دعوت شده است که از روز یک شنبه ۱۱ دسامبر۲۰۱۱ اعتصاب خود را آغاز کنند. 
 
همچنین خبرگزاری فرانسه نیز با انتشار این خبر، از کشته شدن هفت غیر نظامی در حمله امروز نیروهای مسلح سوری به معترضان شهر حمص خبر داده است. 
 
تصمیم مخالفان رئیس جمهوری سوریه در حالی صورت می‌گیرد که روز گذشته هفتم دسامبر ۲۰۱۱، وی در گفت‌و‌گو با شبکه «ای بی‌سی» امریکا از مسوولیت قتل‌عام معترضان سوری، شانه خالی کرد. 
 
همچنین خبرگزاری فرانسه به نقل از یکی از مخالفان رژیم سوریه به نام ریاض تورک، پیامی را منتشر کرده که طی آن از [رژیم] ایران و حزب الله لبنان خواسته شده تا دست ازحمایت حافظ اسد بردارند.
 
ریاض تورک می‌گوید: “زمانی که ایران و حزب الله واقعیت را پذیرفته و با حمایت از خواست مردم سوریه دست ازحمایت رژیم بردارند، دیگر مشکلی بین ما و آن‌ها وجود نخواهد داشت.”