۱۱ کارگر ساختمان يک کودک کار را ربوده و با تجاوز دسته‌جمعی او را به قتل رساندند.

روزنامه شرق چاپ تهران در گزارشی که امروز دوشنبه دوم آبان‌ماه منتشر کرده، نوشته است نوجوان ۱۵ ساله‌ای به نام سعيد در پی تجاوز دسته‌جمعی ۱۱ کارگر ساختمان در منطقه پرديس استان تهران کشته شد.

اين جنايت روز شنبه ۳۰ مهرماه کشف شد و ۱۰ متهم در اين رابطه دستگير شده‌اند.

اين گزارش می‌افزايد کارگرانی که به اين کودک کار تجاوز کرده‌اند افغانی بوده‌اند و جنازه اين نوجوان در زيرزمين ساختمانی نيمه‌کاره به يک تيرک چوبی بسته شده بود.

در اين زيرزمين چند لباس زنانه نيز پيدا شده اما هنوز جنايتی در مورد يک زن احتمالی کشف نشده است.
مأموران فهميده‌اند نگهبان اين ساختمان نيمه‌کاره مردی افغان به نام غدير است که فراری شده است و تلاش‌ها برای دستگيری وی آغاز شد.

اين گزارش می‌افزايد در پی جست‌وجوهای کارآگاهان جنايی معلوم گرديد که سعيد چهار روز پيش از جنايت گم شده بود.

پدر نوجوان به قتل رسيده: به‌خاطر مشکلات مالی، پسرم به من در تأمين هزينه‌های زندگی کمک می‌کرد و معمولأ هر روز وقتی از دبيرستان به خانه برمی‌گشت، بساطش را برمی‌داشت و در خيابان‌ها سبزی می‌فروخت

پدر سعيد در تحقيقات پليس گفت: “به‌خاطر مشکلات مالی، پسرم به من در تأمين هزينه‌های زندگی کمک می‌کرد و معمولأ هر روز وقتی از دبيرستان به خانه برمی‌گشت، بساطش را برمی‌داشت و در خيابان‌ها سبزی می‌فروخت.”

پدر نوجوان به قتل رسيده افزود: “هيچ‌وقت هم مشکلی پيش نيامده بود تا اين‌که سه‌شنبه‌شب هر چه منتظر شديم، سعيد به خانه برنگشت. برای همين از پليس و بسيج کمک خواستيم و مأموران دنبال پسرم گشتند، ولی نتوانستند او را پيدا کنند و از آن به بعد از سعيد خبری نبود تا اين‌که فردی با تلفن همراهم تماس گرفت و با دادن نشانی ساختمان نيمه‌کاره گفت جسد سعيد آن‌جاست.”

فردی که شامگاه سه‌شنبه سعيد را مشاهده کرده بود به پليس گفت پسر نوجوان را در حال مشاجره با چند مرد ديده و مشاهده کرده است آن‌ها او را به زور به ساختمانی نيمه‌کاره بردند، اما مأموران ساختمان مورد نظر را اشتباه گرفتند و به مکانی ديگر رفتند.

کارآگاهان توانستند ۱۰ نفر را در اين رابطه دستگير کنند، اما از غدير ردپايی به دست نيامد. اين گزارش می‌افزايد ۱۰ افغانی بازداشت‌شده از کارگران غيرمجاز هستند و در بازجويی‌ها به تجاوز و قتل سعيد اعتراف کرده‌اند. متهمان گفته‌اند جسد را در يک پتو پيچيدند و در زيرزمين خانه پنهان کردند.

پزشکی قانونی با انجام معاينه و آزمايش‌های تخصصی علت مرگ سعيد را تجاوز دسته‌جمعی اعلام کرد.

در سال‌های اخير تجاوز جنسی در ايران افزايش يافته است. خرداد‌ماه امسال در خمينی‌شهر استان اصفهان نيز چندين مرد با ورود به يک باغ و حبس کردن مردان، به زنان و دختران آن‌ها تجاوز کردند.

چهار متهم اين پرونده صبح چهارشنبه ۲۰ مهرماه در پارک بهشت خمينی‌شهر در ملاءعام اعدام شدند.

بر پايه آمار منتشر شده در ايران استان قم با ميانگين بيش از ۱۷۴ مورد جرائم جنسی در هر صد هزار نفر جمعيت، بالاترين ميانگين جرائم جنسی را در ايران دارد.

در تهران به طور ميانگين هر سال يک هزار و ۶۵۰ جرم جنسی رخ می‌دهد. نزديکی آمار جرائم جنسی در استان تهران و قم در حالی است که جمعيت تهران حدود ۱۰ برابر جمعيت استان قم است.

استان قم هر ساله شاهد وقوع بيش از يک هزار و ۵۵۶ مورد جرم جنسی است. همچنين استان لرستان با ۱۳ مورد در هر صدهزار نفر جمعيت، پايين‌ترين آمار تجاوزهای جنسی در سراسر ايران را دارد.

اين آمارها تنها شامل موارد گزارش شده به دادگاه‌ها و نيروهای انتظامی است و ارقام واقعی فراتر از گزارش‌های ارائه شده وزارت کشور است.