بامداد جمعه ۱۳ ژانویه یک انبار مهمات ارتش سوریه در فرودگاه «المزه» در دمشق منفجر شد.

انفجار در انبار مهمات فرودگاه المزه در دمشق

ابتدا صدای چندین انفجار پیاپی آمد و سپس شبکه تلویزیونی سانا گزارش‌هایی درباره انفجار در فرودگاه «المزه» دمشق منتشر کرد. خبرگزاری سانا هم این خبر را تأیید کرده است.

انبار مهمات ارتش سوریه در فرودگاه «المزه» آتش گرفته بود و ستون دود غلیظی روی شهر دمشق افتاده بود. آمبولانس‌ها و امدادگران هم خود را به محل انفجار در فرودگاه «المزه» رسانده بودند.

رسانه‌های روسیه می‌گویند جنگنده‌های شکاری نیروی هوایی اسرائیل فرودگاه «المزه» دمشق را بمباران کرده‌اند. خبرگزاری‌های غربی اما این خبر را تأیید نکرده‌اند و فقط گزارش داده‌اند که انبار مهمات ارتش سوریه در فرودگاه «المزه» منفجر شده.

یک مقام ارشد نظامی ارتش سوریه در گفت‌وگو با تلویزیون دولتی سانا گفت که فرودگاه «المزه» هدف موشک قرار گرفته است. به گفته این مقام نظامی، موشک ساعتی پس از نیمه‌شب از پایگاهی در شمال اسرائیل شلیک شده است.

تصویر دیگری از انفجار در فرودگاه المزه که در خبرگزاری‌های داخلی منتشر شده

این مقام نظامی اعلام کرد که دولت سوریه حمله موشکی به فرودگاه نظامی دمشق را بی‌پاسخ نمی‌گذارد.

برخی رسانه‌ها گزارش داده‌اند که ظاهراً چند جنگنده F35 نیروی هوایی اسرائیل فرودگاه «المزه» را بمباران کرده‌اند. خبرگزاری آلمان گزارش داده که چند خمپاره هم به این فرودگاه شلیک شده.

خبرگزاری فرانسه گزارش می‌دهد که ارتش اسرائیل از هرگونه توضیحی درباره حمله به فرودگاه دمشق خودداری کرده است.

فرودگاه «المزه» در هشت کیلومتری جنوب غربی دمشق واقع شده و اطلاعاتِ نیروی هوایی ارتش سوریه که یکی از مهم‌ترین نهادهای اطلاعاتی این کشور است، در این فرودگاه مستقر است. همچنین زندانی هم در این فرودگاه احداث شده که زیر نظر این نهاد اطلاعاتی اداره می‌شود.