بر اساس گزارشی که یونیسف تهیه کرده، کودکان در کمپ‌های کاله و دنکرک فرانسه، از سوی قاچاقچیان مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته‌اند و به انجام کارهای خلاف واداشته شده‌اند.

کودکان پناهجو

این اسناد که حاصل شش ماه مصاحبه است، قرار است روز پنجشنبه منتشر شوند و تصویری ناراحت‌کننده از وضعیت کودکان پناهجو در شمال فرانسه نشان می‌دهند. قاچاقچیان به این کودکان وعده داده‌اند که در ازای تحمل آزار جنسی، پاسپورت ورود به بریتانیا را دریافت خواهند کرد.

به گزارش گاردین، این کودکان به محققان گفته‌اند که قاچاقچیان آنها را به کار اجباری یا انجام کارهای خلاف واداشته‌اند؛ کارهایی مثل بازکردن درهای کامیون‌ها برای کمک به افراد بزرگسال برای عبور قاچاقی از کانال مانش.

این تحقیق رنج این کودکان را برای رسیدن به اروپا، تجربه‌های آنها در کمپ‌ها و خطراتی را که برای پیوستن به خانواده‌های خود تحمل کرده‌اند آشکار می‌کند.

ترسا می، وزیر کشور بریتانیا قرار است به پرسش‌های نمایندگان درباره وعده‌های دولت برای انتقال سریع کودکان تنهای پناهجو در اروپا به بریتانیا پاسخ دهد.

ماه گذشته، دیوید کمرون، نخست وزیر بریتانیا وعده داده بود که تعداد نامحدودی از کودکان پناهجویی را که به اروپا آمده‌اند به این کشور راه دهد. او همچنین وعده داده بود که روند پیوستن این کودکان را به خانواده‌هایشان تسریع کند اما همان زمان دولت بریتانیا گفت که پذیرش اولین کودک پناهجو تا هفت ماه طول خواهد کشید.

به گفته «سیتی‌زنز یو کی»، بنیاد خیریه‌ای که به کودکان پناهجو کمک می‌کند، ۱۵۰ کودک پناهجو در کاله، حق ورود به بریتانیا را دارند چون افرادی از خانواده‌هایشان آنجا زندگی می‌کنند. با این حال، این خیریه تخمین می‌زند که دست‌کم یک سال طول می‌کشد تا این ۱۵۰ کودک به خانواده‌هایشان بپیوندند.

تعدادی از کودکان سوری که اخیرا توانسته‌اند به خانواده هایشان در بریتانیا بپیوندند، اخیرا نامه‌ سرگشاده‌ای نوشته‌اند و خواهان کمک و نجات دوستان‌شان از خطر شده‌اند.

در این نامه که با پشتیبانی یونیسف نوشته شده، این کودکان خود را به عنوان افرادی خوش‌شانس توصیف کرده‌اند که هرگز دوستان‌شان را در فرانسه و خاطرات وحشتناک ماه‌هایی را که در شمال فرانسه سپری کرده‌اند، از یاد نخواهند برد.

این نامه وزیر کشور بریتانیا را واداشت که ۱۰ نیروی جدید برای تسریغ روند انتقال این ۱۵۰ کودک به بریتانیا استخدام کند تا آنها بتوانند سال تحصیلی جدید را در بریتانیا آغاز کنند.

بنا بر اعلام یونیسف، با وجود وعده دولت بریتانیا برای انتقال سریع کودکان تنهای پناهجو، این کار به کندی انجام می شود.

در ماه‌های گذشته، بیش از ۱۰۰ هزار نفر از جمله چهره‌های مشهوری مانند اندی ماری و مایکل شین از کمپین یونیسف برای تسریف روند انتقال این کودکان به بریتانیا حمایت کرده‌اند.