دولت سری‌لانکا به دنبال بالارفتن شمار کشته‌شدگان و ادامه بارش‌ شدید باران در این کشور وضعیت فوق‌العاده اعلام کرد.

People gather at the site of a landslide in the village of Aranayake in central Sri Lanka on May 18, 2016. Sri Lanka's president mourned the island's "devastating loss" on May 18 as the death toll from three days of torrential rain and landslides rose to 37, with more than 150 missing and rescuers still pulling bodies from the mud. / AFP PHOTO / LAKRUWAN WANNIARACHCHI
حدود ۲۴۳ هزار نفر در سریلانکا آواره شدند

منابع دولتی سری‌لانکا شمارکشته‌شدگان بارش باران‌های سیل آسا و طوفان‌های شدید این کشور را دست‌کم ۷۳ تن اعلام کردند.

به گزارش آسوشیتدپرس، بارش باران‌های بی‌وقفه سبب جاری شدن سیل و رانش گسترده زمین شده است.

بنابر این گزارش شماری از مردم در گل و ‌لای به جامانده از رانش زمین دفن شده‌اند. بر اساس این گزارش ۲۱ نفر از جان باختگان درپی لغزش زمین و ریزش کوه جان خود را از دست دادند.

از سوی دیگر، در حدود ۲۴۳ هزار نفر آواره شدند و هم اکنون در پناهگاه‌های موقتی دولت به سرمی‌برند. همچنین ۱۲۳ نفر از جمله ۴۰ کودک نیز مفقود شدند.

هواشناسی سریلانکا بارش‌های اخیر را یکی از سنگین‌ترین بارش‌ها در طول یک قرن گذشته عنوان کرد

یک هفته از آغاز باران‌های سیل آسا و پیامدهای آن در سری‌لانکا می‌گذرد. هواشناسی این کشور بارش‌های اخیر را یکی از سنگین‌ترین بارش‌ها در طول یک قرن گذشته عنوان کرد و نسبت به بارش شدید باران در روزهای آینده نیز هشدار داد.

به گفته مسئولان امدادرسانی سری‌لانکا ادامه بارش‌ها به توقف عملیات امداد رسانی در مناطق ‌مختلفی از این کشور منجر شده است.

مایتریپالا سریسنا، رئیس جمهور سری‌لانکا نیز ازمردم این کشور برای رسیدگی به  مناطق سیل زده درخواست کمک کرد. گفته می‌شود در حال حاضر بیش از نیم میلیون نفر در مناطق بحرانی سری‌لانکا نیاز فوری به کمک دارند.

مقام‌های کشور هند نیز اعلام کردند که از سوی این کشور دو کشتی حامل کمک‌های بشردوستانه به سری‌لانکا اعزام شده است.