مقامات بلژیک می‌گویند که ششمین فرد مظنون به شرکت در بمب‌گذاری بروکسل، پایتخت بلژیک را دستگیر کرده‌اند. این فرد در حملات سال گذشته پاریس نیز دست داشته است.

به گفته مقامات بلژیک، محمد عبرینی مظنون اصلی بمب‌گذاری در بروکسل، همان شخصی است که تصویرش توسط دوربین‌های مداربسته فرودگاه ضبط شده است.
به گفته مقامات بلژیک، محمد عبرینی مظنون اصلی بمب‌گذاری در بروکسل، همان شخصی است که تصویرش توسط دوربین‌های مداربسته فرودگاه ضبط شده است.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مقامات بلژیک شنبه ۹ آوریل/ ۲۱ فروردین اعلام کردند، شخصی با نام «اسامه ک» ششمین مظنونی است که در ارتباط با بمب‌گذاری ۲۲ مارس / سوم فروردین در بروکسل دستگیر شده است.

رسانه‌های سوئد می‌گویند که نام کامل این فرد «اسامه کریم» است که پیشتر در شهر مالمو سوئد زندگی می‌کرده و این شهر را به مقصد سوریه ترک کرده بود.

دفتر دادستانی بلژیک نیز تأیید کرد که این فرد اهل سوئد است. تاکنون مقامات سوئدی در این باره نظری نداده‌اند.

مقامات بلژیک جمعه هشتم آوریل / ۲۰ فروردین نیز از دستگیری مظنون پنجم این حادثه با نام «محمد عبرینی» خبر داده بودند. به گفته این مقامات، عبرینی مظنون اصلی بمب‌گذاری در فرودگاه بروکسل است و همان شخصی است که تصویرش توسط دوربین‌های مداربسته فرودگاه ضبط شده است.

به گفته مقامات بلژیک این دو تن به شرکت در دو حمله تروریستی بزرگ در اروپا متهم هستند؛ حمله تروریستی ۱۳ نوامبر ۲۰۱۵ در پاریس که در آن ۱۳۰ تن کشته شدند و دیگری، انفجار در بروکسل که ۳۲ کشته برجای گذاشت.

ماگنوس رانستورپ، متخصص عملیات ضد تروریستی و استاد کالج دفاع ملی سوئد می‌گوید اسامه کریم پیش از این در شبکه‌های اجتماعی تصاویری از سوریه منتشر کرده بود و از این طریق شناسایی شده بود. به گفته او، اسامه کریم قصد داشته که در شهر مالمو اشخاصی را به عضویت داعش درآورد.

بیشتر بخوانید: داعش مسئولیت حملات تروریستی بروکسل را برعهده گرفت