حسین‌علی امیری، قائم‌مقام و سخنگوی وزارت کشور گفت در تماس با شورای نگهبان درباره انتخابات اصفهان و ردصلاحیت مینو خالقی، این شورا همچنان بر نظر خود در مورد حذف خالقی تأکید کرده است.

مینو خالقی، نماینده اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس حوزه اصفهان نفر سوم شده بود.
مینو خالقی، نماینده اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس حوزه اصفهان نفر سوم شده بود.

به‌گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین‌علی امیری، امروز جمعه ۲۰ فروردین گفت هفته گذشته او و عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور با احمد جنتی، دبیر شورای نگهبان دیدار و درباره مسائل انتخابات اصفهان گفت‌وگو کردند.

او افزود دو روز پیش نیز بار دیگر موضوع ردصلاحیت مینو خالقی در شورای نگهبان مطرح شده و این شورا به تصمیم قبلی خود تأکید کرد.

به‌گفته حسین‌علی امیری نظر حقوقی وزارت کشور با نظر شورای نگهبان در این‌باره متفاوت است.

ستاد انتخابات کشور پس از دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اطلاعیه شماره ۱۰۰ خود نتایج قطعی انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه اصفهان را اعلام کرد که بر اساس آن مینو خالقی، نمایسنده اصلاح‌طلبان با ۱۹۳ هزار و ۳۹۹ رأی نفر سوم بود اما بر اساس برخی از گزارش‌های غیررسمی، به بهانه «عدم رعایت شئونات اسلامی در سفرهای خارج از کشور» از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شد.

سخنگوی وزارت کشور در ادامه افزود: «از این لحظه به بعد کلیه مسائل مربوط به منتخب سوم اصفهان با شورای نگهبان است.»

حسین‌علی امیری درباره انتخاب نفر جایگزین در صورت حذف مینو خالقی گفت نفر بعدی که  ۲۵ درصد آراء را کسب کرده باشد، از نظر وزارت کشور منتخب است.

مینو خالقی، متولد ۱۳۶۴ است. او مدرک کارشناسی ارشد رشته حقوق ارتباطات را دارد و دانشجوی دکترای رشته حقوق عمومی است. خالقی در زمینه محیط زیست نیز فعالیت‌هایی داشته است.