شبه‌نظامیان بوکوحرام دوباره در شمال شرقی نیجریه دست به کشتار مردم زده‌اند. بیش از ۱۰۰ نفر ، یا در اثر تیراندازی و یا در اثر غرق شدن در رودخانه حین فرار از دست بوکوحرام کشته شده‌اند.

شهر «بقا» در سال ۲۰۱۳. بیش از دو هزار کشته

خبرگزاری رویترز به نقل از اهالی دهکده «کوکووا-گاری» می‌نویسد که شبه‌نظامیان بوکوحرام با موتورسیکلت به روستا هجوم آورده و بدون هدف شروع به تیراندازی کردند. شاهدان گفته‌اند گروهی به رودخانه پریدند تا جان خود را حفظ کنند اما اکثرشان به دلیل جریان تند آب غرق شدند. بیشتر این افراد، زن‌ها و بچه‌ها بوده‌اند.

گفته شده که تعداد کشته‌شدگان متجاوز از ۱۰۰ نفر است. یک مقام محلی با تایید این حمله، شمار قربانیان را ۵۰ نفر قید کرده است.

این حمله پنجشنبه گذشته (۱۳ اوت/۲۲مرداد) انجام شده است. کوکووا-گاری دهکده‌ای دورافتاده در ایالت «یوب» است و هیچ وسیله ارتباطی با جهان پیرامون ندارد. برای همین خبر این کشتار پنج روز دیرتر به رسانه‌ها راه یافته است.

سازمان ملل می‌گوید ۱۵۰۰۰ نفر در حملات بوکوحرام در نیجریه جان خود را ظرف شش سال گذشته از دست داده‌اند. بوکوحرام در صدد تشکیل حکومتی اسلامی در شرق نیجریه است.

سازمان عفو بین‌الملل در گزارشی ۹۰ صفحه‌ای که در ماه آوریل به مناسبت سالگرد ربوده شدن ۲۴۹ دختر دانش آموز نیجریه‌ای منتشر کرد، از ربایش دستکم دو هزار زن و دختر در سال ۲۰۱۴ در نیجریه خبر داد. در این گزارش آمده که این افراد به بردگی جنسی یا جنگ برای بوکوحرام واداشته شده‌اند.

شمال شرقی نیجریه سنگر بوکوحرام است. در این بخش از نیجریه که اکثریتی مسلمان دارد، فقر، بیسوادی و شکاف اجتماعی بی‌داد می‌کند.