شاهدان عینی در غرب عراق، از سوزانده شدن ۳۰ غیرنظامی توسط داعش خبر می‌دهند. گفته می‌شود قربانیان به دلیل همکاری با نیروهای امنیتی عراق کشته شده‌اند.

DAESH

منابعی در غرب عراق از کشتار ۳۰ نفر در شهر البغدادی به دست داعش خبر داده‌اند. شبکه جهانی بی‌بی‌سی تعداد کشتگان را به نقل از رئیس پلیس منطقه ۴۵ نفر اعلام کرده است.

این افراد ظاهرا به دلیل ارتباط و همکاری با نیروهای امنیتی عراق کشته شده‌اند. قاسم عبیدی، یکی از مقامات پلیس محلی این خبر را اعلام کرده اما صحت موضوع هنوز از سوی منابع مستقل تایید نشده است.

یکی از سکنه استان انبار به خبرگزاری آلمان گفته است که قربانیان روز سه‌شنبه ۱۷ فوریه، به شیوه‌ای اعدام شده‌اند که معاذ الکساسبه‌، خلبان اسیر اردنی کشته شد.

گروه «دولت اسلامی» دو هفته قبل ویدئوی سوزاندن ستوان الکساسبه، گروگان اردنی خود را در اینترنت منتشر کرد. الکساسبه که در عملیات ائتلاف بین‌المللی ضد داعش شرکت داشت، در ماه دسامبر و پس از سرنگونی جنگنده‌اش در استان رقه در سوریه اسیر شد. داعش او را در قفسی آهنی و زنده در آتش سوزاند.

قائم‌مقام شورای استان انبار، فالیح العیسوی ابراز نگرانی کرده که تروریست‌های «دولت اسلامی» ممکن است منطقه را به زودی تحت تصرف خود در آورند.

شبه‌نظامیان داعش چند روز پیش به پایگاه هوایی مهم عین الاسد در نزدیکی شهر البغدادی حمله کردند. تصرف این پایگاه که نیروهای ائتلافی در آن مستقر هستند، ناکام ماند. از این پایگاه برای آموزش سربازان عراقی برای رویارویی با «دولت اسلامی» استفاده می‌‌شود. ۳۲۰ تفنگدار ارتش آمریکا در پایگاه عین‌الاسد حضور دارند.