غلام‌علی حداد عادل، نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی صبح ۱۳ اردیبهشت (۳ مه) در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران از گرانی کتاب‌ها و اجرایی نشدن طرح «کاغذ ملی» انتقاد کرد. او همچنین یک بار دیگر بر ضرورت سانسور آثار ادبی در ایران تأکید کرد.

حداد عادل: «سانسور ضروری است»
حداد عادل: «سانسور ضروری است»

غلام‌علی حداد عادل، رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در بازدید از نمایشگاه کتاب تهران به خبرگزاری مهر و خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا گفت قیمت کتاب در ایران گران و تهیه آن برای مردم دشوار شده است. او گفت بعید می‌داند چیزی در ایران ارزان شود و فقط باید امید داشت که قیمت‌ها افزایش بیشتری پیدا نکند.

حداد عادل به بحران کاغذ و طرح «کاغذ ملی» هم اشاره کرد. به گفته او این طرح از سوی آیت‌االله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، پیشنهاد شده، اما تاکنون دولت نتوانسته با احداث کارخانه کاغذسازی قدمی در این جهت بردارد.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی همچنین بر ضرورت سانسور آثار ادبی تأکید کرد. او گفت وزارت ارشاد با سانسور آثار ادبی کاری را می‌کند که مردم دوست دارند.

او همچنین گفت: « ممیزی باید عاقلانه و حکیمانه و اصولی باشد. نباید به صرف یک کلمه به کتابی اجازه انتشار داد یا نداد. شاید کتابی داشته باشیم که در آن عبارت خلافی نباشد، اما فسادبرانگیز باشد. اما ممکن است کتابی مانند دیوان حافظ هم داشته باشیم که پر است از باده و شراب اما فسادی نداشته باشد.»