زلزله امروز استان بوشهر را لرزاند. مرکز این زلزله در شهر کاکی، از شهرهای استان بوشهر قرار دارد. شهر کاکی مرکز بخش کاکی در شهرستان دشتی است. بخش کاکی با مساحت ۱۶۰۰ کیلومتر مربع در جنوب غربی شهرستان دشتی قرار دارد که از شمال و مشرق به بخش مرکزی و از مغرب به خلیج فارس و از جنوب به شهرستان دیر محدود می‌شود. بر اساس آخرین اطلاعات جمعیت این بخش ۲۶ هزار نفر بوده که ۱۴ هزار نفر در روستا‌ها و ۱۲ هزار نفر دیگر در شهر کاکی، مرکز بخش سکونت دارند.
مرکز لرزه‌نگاری ایران پس‌لرزه‌‌های متعددی را گزارش کرده. قدرت این پس‌لرزه‌ها بیش از چهار ریشتر برآورد شده است.
ارتباط تلفنی با منطقه قطع شده. نیروگاه بوشهر هم در 80 کیلومتری مناطق زلزله‌زده قرار دارد. اما بر اساس گزارش‌هایی که رسانه‌های ایران منتشر کرده‌اند، تاکنون آسیبی به نیروگاه بوشهر نرسیده.
در اثر این زمین‌لرزه، کوه‌ مند در اطراف کاکی ریزش شدید داشته و گرد و خاک زیادی در اطراف کوه دیده می‌شود.
یکی از شهرهایی که خسارت زیادی دیده، شهر شنبه است. سید علی هاشمی، فرماندار دشتی اعلام کرده که در شهرستان دشتی ستاد بحران تشکیل شده و از شهرستان‌های دیر، جم و تنگستان درخواست نیروهای کمکی کرده‌اند.
روستای «باغان» در این زلزله به صورت ۱۰۰ درصد تخریب شده و ۵۰ روستا نیز تا شعاع ۲۰ کیلومتری کانون زلزله قرار داشتند که آسیب دیده‌اند. علیرغم اینکه چندین ساعت از زلزله اصلی می‌گذرد، اما وقوع نزدیک به ۲۰ پس‌لرزه باعث ترس مردم شده است. این ترس موجب شده تا مردم شب را بیرون از خانه بگذرانند. حادثه‌دیدگان زلزله شهر شنبه در اولین مرحله به بیمارستان زینبیه خورموج اعزام شدند که به‌دلیل تعداد زیاد مجروحان، تعدادی از آن‌ها بعد از پذیرش به بیمارستان‌های شهدای خلیج فارس و سلمان فارسی منتقل شدند. تعداد زیاد مجروحان در بیمارستان زینبیه خورموج و کمبود امکانات و پزشک، مشکلاتی را در این زمینه به‌وجود آورده است.
به تصاویری که محمد فاطمی (عکاس)، از هموطنان زلزله‌زده ما در شهر شنبه تهیه کرده می‌نگریم.