در شبه‌جزیره کریمه که در شمال دریای سیاه قرار دارد و خودش یک جمهوری خودمختار محسوب می‌شود اما جزو اوکراین است، «کازانتیپ» (KaZantip) به تفریح‌گاه جوانان از سراسر جهان بدل شده. «تفریح‌گاه» البته کلمه دقیقی نیست برای نشان دادن آنچه که در کازانتیپ روی می‌دهد. بهتر است بگوییم: یک جمهوری خودمختار به مساحت شش هکتار در ساحل دریای سیاه به وجود آمده و جوانان از سراسر دنیا هر آنچه را که دوست می‌دارند، می‌توانند بدون آقابالاسر و امر و نهی دیگران انجام دهند.

در جمهوری کازانتیپ ۳۰۰ دی جی، شبانه‌روز، بی‌وقفه موسیقی الکترونیک اجرا می‌کنند.
در جمهوری کازانتیپ ۳۰۰ دی جی، شبانه‌روز، بی‌وقفه موسیقی الکترونیک اجرا می‌کنند.

از ماه جون تا اوت، ۳۰۰ دی جی با نواختن موسیقی الکترونیک در ساحل دریا، آن‌هم به‌طور شبانه‌روز فضایی مشخون از شادی و رقص و پایکوبی به‌وجود می‌آورند. دختران و پسران جوان می‌توانند در یک محیط کاملاً غیررسمی، فارغ از همه شایست‌و بایست‌های اخلاقی با هم معاشرت و آمیزش داشته باشند.

نیکیتا مارشونوک، یک جوان اوکراینی بنیانگذار کازانتیپ است. او ابتدا در یک نیروگاه متروکه هسته‌ای در شبه‌جزیره کریمه یک جشنواره موسیقی الکترونیک برگزار کرد و وقتی که این جشنواره با اقبال مواجه شد، بعدها آن را گسترش داد. اکنون شش هکتار از ساحل دریا را در اختیار گرفته و نام جمهوری خودمختار کازانتیپ را بر آن نهاده است.

او خودش را رییس این جمهوری می‌نامد و چند از دوستانش را به وزارت منصوب کرده است: وزارت «آوای خوش»، وزارت «عشق و حال» و وزارت «بهداشت و رفاه» و … جوانانی که مایل باشند در فصل تابستان از جمهوری کازانتیپ دیدن کنند، برای ورود به این سرزمین خودمختار به ویزا نیاز دارند و اخذ ویزا هم طبعاً هزینه‌ای مختصر در بر دارد.

در این جمهوری اقامت در هتل و تهیه غذا نسبتاً گران است. اما اتاق‌های چند تخت‌خوابه همراه با یک آشپزخانه به ازای هر شب حدوداً ۳۰ دلار برای پنج نفر فراوان یافت می‌شود.

به تصاویری از جمهوری کازانتیپ و خودمختاری جوانان نگاه می‌کنیم.
منبع تصاویر: فیسبوک کازانتیپ