مخالفان حکومت سوريه از کشته شدن دست کم ۲۵ نفر ديگر در درگيری‌های اين کشور خبر دادند.

به گزارش سی‌ان‌ان، اين درگيری‌ها که صبح امروز، ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد ۱۳۹۱) در سوريه رخ داد، باعث شد فعالان مخالف حکومت سوريه با ارسال پيامی به ناظران سازمان ملل متحد در سوريه اعلام کنند مأموريت اين ناظران برای نظارت بر اجرای طرح صلح و پايان دادن به کشتارها در اين کشور، بی اثر بوده است.

اظهارات مخالفان سوری در حالی انتشار يافت که دولت آمريکا نيز از رديابی يک کشتی باری نظامی روسيه خبر داد که عازم سوريه است. بار اين کشتی سلاح و مهمات است و مسافران آن نيز گروه کم‌شماری از سربازان روس هستند.

ارسال پيام مخالفان حکومت سوریه به ناظران سازمان ملل متحد حکايت از اين دارد که نااميدی مخالفان سوری از عقيم ماندن مأموريت اين ناظران برای متوقف ساختن کشتاری که ۱۵ ماه در سوريه به طول انجاميده، به اوج خود رسيده است

برخی از مقامات پنتاگون روز جمعه به سی‌ان‌ان خبر دادند سازمان اطلاعات آمريکا (سيا) بر اين باور است که دولت روسيه با توجه به ادامه يافتن وضعيت غير قابل کنترلی که در سوريه در جريان است، اين کشتی را برای کمک به تقويت پايگاه نيروی دريايی‌ خود در سوريه عازم اين کشور کرده است.

در پيام مخالفان حکومت سوريه خطاب به ناظران سازمان ملل متحد آمده است: “يا طرح صلح را برای پايان دادن به کشتارها اجرا کنيد يا به خانه برگرديد.”

ارسال اين پيام به ناظران سازمان ملل متحد حکايت از اين دارد که نااميدی مخالفان سوری از عقيم ماندن مأموريت اين ناظران برای متوقف ساختن کشتاری که ۱۵ ماه در سوريه به طول انجاميده، به اوج خود رسيده است.

ديده‌بان حقوق بشر سوريه نيز روز جمعه اعلام کرد: “ناظران هيچ نقش مثبتی برای پايان دادن به خشونت‌های روزافزون در سوريه ايفا نکرده‌اند.”

به گفته رئيس هیأت ناظران سازمان ملل، افزايش خشونت‌ها در سوريه مانع فعاليت اين گروه شده است. او از تمام احزاب خواست که به اين هیأت يک شانس ديگر بدهند.

سرلشکر رابرت مود در دمشق به خبرنگاران گفت: “شدت يافتن خشونت‌ها در حال حاضر امکان نظارت، بازبينی، گزارش وقايع و همچنين شرکت کردن در مذاکرات محلی و پروژه‌های ايجاد ثبات در اين کشور را برای ما محدود می‌کند.”

اين در حالی است که بنا به گزارش کميته هماهنگی اعتراضات محلی سوريه، صبح امروز دست کم ۲۵ نفر در اين کشور کشته شده‌اند.