نماینده عراق در سازمان ملل به اعضای شورای امنیت گزارش داد که داعش برای تأمین بخشی از مخارج خود، اعضای بدن قربانیانش را می‌فروشد. رسانه‌های آمریکایی این خبر را به طور گسترده بازتاب داده‌اند.

DAESH01

محمد حکیم، نماینده عراق در سازمان ملل گزارش داد که در جنازه‌های اشخاصی که داعش آن‌ها را به هلاکت رسانده و در گورهای جمعی در عراق به خاک سپرده، آثار جراحی مشاهده می‌شود.

محمد حکیم از شورای امنیت سازمان ملل خواست که رسیدگی به این موضوع را در دستور کار خود قرار دهد.

حکیم در شورای امنیت گفت: «ما اجسادی را پیدا کرده‌ایم که کلیه یا قلب ندارند. بیایید و این اجساد را ببینید.»

به گفته نماینده عراق در سازمان ملل برخی از قربانیان داعش جراحی شده‌اند، اعضایی از بدن آن‌ها را خارج کرده‌‌اند و سپس آن‌ها را به قتل رسانده و در گورهای جمعی به خاک سپرده‌اند. حکیم به گزارش‌هایی از پزشکی قانونی موصل استناد کرده است.

به گفته حکیم برخی از پزشکان عراقی که از همکاری با داعش سر باز زده‌اند، به قتل رسیده‌اند.

ابتدا قرار بود نماینده عراق درباره وضع کلی کشورش به شورای امنیت گزارش دهد، اما او از این فرصت استفاده کرد و گزارشی از فروش اعضای بدن قربانیان داعش به شورای امنیت ارائه داد.

نیکلای ملادنوف،‌ نماینده ویژه دبیر کل سازمان ملل متحد در امور عراق نیز گزارش داد که داعش به‌تدریج به روش‌های خشونت‌بارتری روی می‌آورد. بر اساس گزارشی که ملادنوف به شورای امنیت ارائه داد، فقط در ژانویه سال جاری دست‌کم ۷۹۰ نفر در عراق جان خود را در درگیری با داعش یا در اثر ترور از دست داده‌اند.