روز جمعه ۲۷ نوامبر/ ۶ آذر، از طرف تعدادی از روزنامه‌نگاران و اعضای سازمان‌های سیاسی و سوسیالیست ترکیه تظاهراتی علیه دستگیری دو روزنامه‌نگار مطرح در این کشور برگزار شد. معترضین که به‌منظور حمایت از جان دوندار و اردم گول در مرکز شهر آنکارا جمع شده بودند، خواستار آزادی بدون قید و شرط این دو روزنامه‌نگار روزنامه‌ «جمهوریت» و ۲۵ روزنامه‌نگار دیگر شدند.

تعداد زیادی روزنامه‌نگار از سندیکاها و کانون‌های روزنامه‌نگاری در این تجمع حضور داشتند و با شعارهایی همچون «مانع کار روزنامه‌نگاران نشوید!» حمایت خود را از روزنامه‌نگاران زندانی اعلام کردند.
«پلاتفرم سازمان‌های روزنامه‌نگاری» که متشکل از ۹ سازمان و سندیکای روزنامه‌نگاری است در این تظاهرات با شعار «روزنامه‌نگاری جرم نیست. آرام نخواهیم گرفت» حضور به هم رساند.
روزنامه‌نگاران معترض و اعضای سازمان‌های سیاسی و سوسیالیست که به سمت دفتر آنکارای روزنامه جمهوریت در حرکت بودند با ممانعت نیروهای پلیس و ضد شورش روبه‌رو شدند.
زمانی که پلیس با مقاومت معترضینی روبه‌رو شد که قصد داشتند به راه خود به سمت دفتر روزنامه‌ جمهوریت حرکت کنند، به سمت آن‌ها گاز اشک‌آور شلیک کرد.
تجمع تا محل روزنامه‌ی جمهوریت به حرکت خود ادامه داد و با شعارهای «دوش‌به‌دوش در مقابل فاشیسم» و «روزنامه‌نگار آزاد آرام نخواهد گرفت» همراهی خود را با روزنامه‌نگاران زندانی اعلام کرد.
صورت و چشم تعداد زیادی از معترضین بر اثر شلیک گاز اشک‌آور دچار سوختگی شد و مردم به یاری آن‌ها رفتند.
جوانان و دانشجویان و اعضای سازمان‌های سیاسی و سوسیالیستی در ترکیه با حضور در این تجمع حمایت خود را از روزنامه‌نگاری آزاد و بدون سانسور اعلام کردند.
در میان تجمع جوانی با حرکتی نمادین کامیونی اسباب بازی را حمل می‌کرد که نماد کامیون‌هایی بود که حزب عدالت و توسعه به وسیله‌ آن‌ها برای داعش اسلحه فرستاده است.
تعدادی از روزنامه‌نگاران روزنامه‌ی جمهوریت در محل این روزنامه در آنکارا به سخنرانی پرداختند. همچنین شماره‌ی امروز روزنامه‌ی جمهوریت با تیتر «روز سیاه مطبوعات» به حمایت از روزنامه‌نگاران در بند پرداخت.
یکی از اعضای با سابقه‌ کانون روزنامه‌نگاران معاصر با حمل شعار «نه به جنگ و آزادی برای روزنامه‌نگاران» خواستار آزادی جان دوندار و اردم گول شد.

معترضین که قصد داشتند از مرکز شهر به سمت مرکز این روزنامه در آنکارا حرکت کنند، با دخالت نیروهای پلیس روبه‌رو شدند و پس از پرتاب گاز اشک‌آور به سمت آن‌ها و درگیری با نیروهای پلیس، به سمت دفتر مرکزی روزنامه جمهوریت حرکت کردند.

جان دوندار و اردم گول که با چاپ تصاویری در روزنامه جمهوریت به اثبات ارسال کمک‌های نظامی حزب عدالت و توسعه برای داعش پرداخته بودند، روز پنج‌شنبه از طرف دادگاه عالی ترکیه به جرم «کمک به تروریسم و جاسوسی برای نیروهای بیگانه» به زندان «سیلیوری» فرستاده شدند. روزنامه‌نگاران در ترکیه در حالی با مشکل دستگیری و سانسور روبه‌رو هستند که سلطه حاکمیت بر رسانه‌های عمومی همواره در کشور ترکیه مسئله‌ای مهم تلقی شده است.

در همین زمینه: سردبیر روزنامه «جمهوریت» ترکیه بازداشت شد