خشونت‌های شنبه گذشته در شارلوتزویل در آمریکا در پی راهپیمایی راست‌افراطی و هواداران نژادپرست آن‌ها به کشته شدن یک زن جوان و مجروح شدن ده‌ها نفر منجر شد. شعار نئوفاشیست‌های آمریکایی این بود: «نیروهای راستگرا متحد شوید – خون و خاک و وطن». ضدیت با یهودیان در تظاهرات راست‌ افراطی آمریکا آشکار بود. شبح یهودی‌ستیزی در سوئیس هم سربرآورده و خبرساز شده است.

در هتلی در «آروسا» در سوئیس تابلویی نصب شده بود که از یهودیان می‌خواست قبل از آنکه به استخر بروند، دوش بگیرند. تصویری از این اعلان را می‌بینید.

در این اعلان مهمانان یهودی تهدید شده بودند که در غیر این‌صورت به اقامت آنان در هتل «آپارت‌هاوس پارادیس» خاتمه داده می‌شود.

مهمانان این هتل از دیرباز از یهودیان ارتدوکس‌اند. آن‌ها از کشورهای بریتانیا، امریکا و اسرائیل برای استراحت به «آسورا» سفر می‌کنند و معمولاً در همین هتل اقامت دارند.

نمایی از هتلی که سال‌هاست یهودیان در آن اقامت دارند، نام «بهشت» را روی خود گذاشته و با این حال به دلیل یهودی‌ستیزی، رابطه اسرائیل و سوئیس را بحرانی کرده است.

وزارت خارجه اسرائیل به دولت سوئیس اعتراض کرده است و بنیاد سیمون ویزنتال هم که فعالیت‌های یهودی‌ستیزانه در جهان را زیر نظر دارد، خواهان بسته شدن این هتل در سوئیس شده است.